LilleVakreAnna Skrevet 13. oktober 2007 #1 Del Skrevet 13. oktober 2007 Mannen min har åreknuter i pungen, og må opereres før vi kanskje kan ha mulighet til å få barn på egenhånd. Vi fikk beskjed om ca 1 års ventetid på denne operasjonen, + at det ville gå 1/2-1 år etter opersasjonen før det ville hjelpe. Derfor ville vi i gang med prøverør først. Ingen garanti for at operasjon hjelper nok heller sjølsagt. Vi begynte prosessen med Rikshospitalet, men der har det vært fryktelig mye fram og tilbake, på forsamtalen i september fikk vi beskjed om minst 1 års ventetid. Det viste seg seinere å være bare tull. I tillegg hadde legen vi snakka med skrevet i journalen vår at jeg ikke virka 100% motivert, så vi skulle ikke prioriteres. Derfor begynte vi prosessen på nytt med Medicus, og nå er endelig alle blodprøver i boks, og planen var å ringe inn neste mens, som kommer om 14 dager. Men denne uka her fikk vi brev om at mannen min skal opereres i november OG vi fikk brev fra RH som beklaget det som skjedde på forsamtalen, og at vi antagelig kan starte opp der før jul. Så nå er jeg så usikker på hva vi skal gjøre!!!! Vente på operasjon og HÅPE at det er alt som skal til, vente på å komme i gang på RH -eller bare hoppe i det på Medicus?? Setter pris på om noen har gode råd!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632398-plutselig-skjer-det-s%C3%A5-mye-og-n%C3%A5-veit-vi-ikke-helt-hva-vi-skal-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lina08 Skrevet 13. oktober 2007 #2 Del Skrevet 13. oktober 2007 Oi, ja det var mange ting å forholde seg til på en gang ja..skjønner at du er usikker!! Er mannen din plaget av disse åreknutene? Gjør det vondt, mener jeg? For hvis han er mye plaget med smerter pga dette, ville jeg nok prioritert å få han operert...Men dersom han ikke merker noe til dette, tror jeg jammen jeg hadde hoppet på IVF ja, og særlig nå som dere har mulighet til å få startet før jul i tillegg... Så på profilen din at dere har prøvd siden januar-06...så jeg regner med at dere, som oss, er MØKKLEI av all ventingen... Hørtes ut som du fikk en litt dårlig første-erfaring med rikshospitalet.. Vil bare si at jeg holder til der, har vært gjennom 3 AIH, og nå vårt første IVF..Jeg er veldig fornøyd med de på riksen, blide og hyggelige leger og sykepleiere...og føler jeg har vært inn og ut der så mange ganger i forbindelse med kontroller og behandling, at jeg tror selv jeg har vært borti de fleste legene som driver med dette der...og har ingenting negativt å si om noen av de..så kanskje du bare var litt uheldig? Nei, jeg vet ikke..vil bare si at jeg kan anbefale riksen, det er sikkert andre her som ikke vil det... Velger du riksen blir det i tillegg litt billigere enn å gjennomføre dette privat... Du ble kanskje ikke så veldig mye klokere nå..hehe... Men uansett, lykke til, hva nå enn valget faller på!!!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632398-plutselig-skjer-det-s%C3%A5-mye-og-n%C3%A5-veit-vi-ikke-helt-hva-vi-skal-gj%C3%B8re/#findComment-10632953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 13. oktober 2007 #3 Del Skrevet 13. oktober 2007 Vi har hatt tre forsøk på Riksen... ...og vil ikke anbefale dem. Hadde vi på forhånd visst det vi vet i dag, hadde vi valgt privat fra første forsøk. Selve forsøket eller forsøkene må dere betale selv, mens medisinutgifter over kr.15.000,- for intill 3 forsøk dekkes av det offentlige. På Riksen endret de ikke behandlingsformen selv om ønsket resultat uteble. Etter Riksen dro vi til Nordica, København. Jeg ble gravid på første forsøk, men opplevde en MA. Nytt forsøk er klargjort og jeg får denne gang et helt nytt sprøytemerke. Rekker dere et forsøk på Medicus før mannen din opereres? Har du fått kort eller langt regime? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632398-plutselig-skjer-det-s%C3%A5-mye-og-n%C3%A5-veit-vi-ikke-helt-hva-vi-skal-gj%C3%B8re/#findComment-10634059 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVakreAnna Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 14. oktober 2007 Tusen takk for kommentarer, all innspill hjelper akkurat nå! Mannen min plages ikke av åreknutene, han merker dem ikke i det hele tatt og ante jo ikke at han hadde dem en gang. Det var Dr. Purvis som fant det ut, og slik han forklarte er det beste å ta operasjonen så fort som mulig. Åreknutene fører til for stor blodansamling og høy temperatur, slik at sædkvaliteten blir dårlig. Blir de fjerna KAN dette hjelpe, men ingen kan vel garantere hvor mye. Så operasjon blir det iallefall! Spørsmålet er om vi skal krysse fingre og håpe at det hjelper så mye at vi klarer oss uten ivf, eller bare komme i gang først som sist. Vi rekker akkurat ett forsøk på Medicus før operasjonen, jeg syns det er fristende-bortsett fra at det koster en del! (For all del, jeg skulle gjerne brukt all verdens penger hvis vi kan få barn, men vi må liksom ha pengene og da) Fordelene med Medicus er at de er mye hyggeligere enn på RH, jeg får ta kort stimuleringsprotokoll, og de avventer sædprøva den dagen for å bestemme om vi skal ha icsi eller vanlig ivf. Hun legen på RH sa vi MÅTTE ha icsi for at det skulle være den minste sjanse for å lykkes, sjøl om de på laben der OG Dr. Purvis sier det er unødvendig. Ikke at det betyr noe i praksis, men jeg blir provosert av den arrogante holdningen hennes.... Kanskje vi heller mot Medicus?! Hjelp!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632398-plutselig-skjer-det-s%C3%A5-mye-og-n%C3%A5-veit-vi-ikke-helt-hva-vi-skal-gj%C3%B8re/#findComment-10638577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 14. oktober 2007 #5 Del Skrevet 14. oktober 2007 Generellt ville jeg ha rådet dere til å velge klinikken hvor også oppfølgningen stemmr, hvor dere har følelsen av at legene hører på dere. Det er utrolig fustrernede (synes ejg) hvis legen ikke vil høre og gjør som h*n gjør med alle andre og ikke noe snakk om individuelatiet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632398-plutselig-skjer-det-s%C3%A5-mye-og-n%C3%A5-veit-vi-ikke-helt-hva-vi-skal-gj%C3%B8re/#findComment-10638644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå