betty74 Skrevet 13. oktober 2007 #1 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hun er nydelig med langt mørkt hår og vi koser oss en masse. Her er min historie fra 3. trimester BIM: Nå er vi en familie på 4 og det er bred enighet i familien om at produksjonen legges ned nå. Vi er veldig fornøyde!! Snuppa sover og spiser og jeg kjenner at jeg er tryggere denne gangen enn med vårt første barn. Ble lagt inn på mandag pga for høyt blodtrykk og mulig begynnende svangerskapsforgiftning. Hadde hatt synsforstyrrelser og svimmelhetsanfall - inge andre tegn. På tirsdag kl 1030 ble jeg satt igang med gel i skjeden. Bare 10 min etter ble jeg kjempesyk; kastet opp og skalv. Ble da kjørt på fødestue, fikk ikke lov til å drikke eller spise noe, de fryktet at vi måtte ta keisersnitt. Fikk beskjed om at denne gelen de hadde satt måtte få virke i 6 timer før de kunne undersøke meg igjen, første timen måtte jeg ligge. Jeg fikk raskt sterke og hyppige rier. Ble fortalt at dette bare var modningssmerter, ikke ekte rier. Etterhver ble det så vondt at jeg skrek... Samboer ringte på jordmor etter ca 5 timer, da sto jeg i dusjen og skrek " dette er ikke riktig - jeg føler at ungen kommer ut av rumpa" ( morsomt etterpå - ikke så morsomt der og da). Jordmor sa hun kunne undersøke meg likevel selvom gelen egentlig burde få være i fred der oppe litt til. Hun ble så rar i ansiktet og sa: Jøss, her er det 6 cm åpning. Barnet kommer i kveld. Jeg gråt og ba om epidural, den ble satt og rett etter fikk jeg en vanvittig trykketrang ( det var denne delen av fødselen jeg hadde gruet meg mest til - jeg var skrekkslagen) Jordmor fant ut at jeg hadde full åpning, jeg klarte ikke annet enn å presse og 4 min senere var lille Linnea født - bare en halvtime etter at jeg hadde 6cm!! Fra 6 cm til 10 cm på en halvtime var vondt og voldsomt og epiduralen rakk jo ikke å virke, men det gikk så fint! Fødselen tok litt under 6 timer fra første ri. Vitale mål 3112/50 cm. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632206-vi-fikk-en-jente-910/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 15. oktober 2007 #2 Del Skrevet 15. oktober 2007 Gratulerer masse med Linnea! Veldig greit med rask fødsel, men hjelpe meg så smertefullt! Huff, får helt frysninger når jeg leser fødselshistorier for tiden. Er liksom mye lettere å leve seg inn i dem nå når det er så kort tid siden jeg var igjennom det selv. Men det er så herlig å se resultatet av anstrengelsene og smertene våre at det overskygger alt!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632206-vi-fikk-en-jente-910/#findComment-10645216 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin* Skrevet 15. oktober 2007 #3 Del Skrevet 15. oktober 2007 Gratulerer med fin fødsel og med jenta :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10632206-vi-fikk-en-jente-910/#findComment-10649495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå