Gå til innhold

Dagens moralpreken.. ;)

Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne at det skal være så nødvendig og sette folk i bås på den måten man gjør her inne.

Victoria Benedikte = Pretensiøse foreldre

Melissa = White trash

Kevin = Trygdemisbruker

Lukas = Unge foreldre

Jeg kommer fra en utenlandsk familie og har en kusine som heter Alexakai, jeg har en pappa som heter Corran, en søster som heter Aliyah og en mamma som heter Gudrun!! Og vet du hva??

Det er ingen av de som noen gang har blitt ertet/mobbet for navnet sitt!!

Det er heller ingen som har blitt "forhåndsdømt" pga navnet!!

Samfunnet vårt består av mangfold. Det er slik man skaper toleranse..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10631802-dagens-moralpreken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er vel at når helnorske Martin og Berit kaller sin nyfødte datter for Savannah Alexa, og stakkaren i tillegg får tildelt etternavnene Morkestad Olsen, så blir det en smule malplassert. Hvilken bås du setter det i er egentlig underordnet. Navnet ville neppe vært penere om foreldrene var fra "utlandet" heller, men da ville de i det minste hatt et slags alibi.

Annonse

Skjønner ikke helt problemet med at man ikke har hel norske navn på barna sine selv om man er norsk jeg....Oddsen for at barnet sitt navn bare skal bli brukt og utalt på norsk i dag er ganske liten og tror det er en fordel at det er ett navn som kan bli utalt på norsk og engelsk...

Og Olsen blir ikke bare brukt som etternavn i Norge...Finner nok mange Savannah Olsen i USA...da Olsen er ett helt vanlig etternavn der også, pga alle de skandinaviske emmigrantene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...