Gå til innhold

vært hos legen!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei. jeg var hos legen i går..jeg fortelte han alle symptomene men tror du han sjekket magen min eller prøvde og høre om han kunne høre hjerte på ungen nei da..han skulle henvise meg til ul så må vente på og komme inn til det....han tok og en blodprøve for og finne ut hvor høyt hcg nivå jeg har i kroppen...jeg har tatt masse negative tester og legen tok en i går å den var negativ men når jeg gikk der i fra så gikk jeg innom apoteket og kjøpte to tester..en som hete cb og en som hette apo eller noe sånt og jeg tok cb med en gang og den var negativ men når jeg kom hjem så klarte jeg ikke og vente med og ta den andre så jeg tok den og å den slo ut positiv og jeg har kjent bevegelse i magen nå i over ei uke nesten to uker så jeg mener at jeg er i slutten av uke tolv men ei venninne av meg mener jeg er i uke 13 eller 14 så mulig at ho har rett men endelig slo testen ut positivt på meg og...selv om dette blir nr fire...så nå er det store spørsmålet hvordan jeg skal si det til faren...han har dreve og dyttet meg i magen og spurt meg om jeg er på tjukka og da har jeg sagt nei for jeg vil vite det med 100 prosent sikkerhet før jeg forteller han det men hvordan skal jeg gjør det når jeg skal fortelle han det...jeg merker jo bevegelser i magen så det er vel bare et tidsspørsmål om når han og kjenner bevegelsene...og jeg er blitt gravid mens jeg har gått på p sprøyta og han vet jo at jeg har tatt den men den siste jeg skulle ha hatt 18 august den sløyfet jeg når jeg begynte og fatte mistanke til at jeg var gravid...ho venninna mi har hatt rett når det gjelder at jeg skulle ha di to siste ungene mine...så tror kanskje ho har hatt rett denne gangen og for jeg hadde en mens lignende blødning i begynnelsen av juli...så det er en stor sjanse for at jeg er lenger på vei enn jeg tror.. og da går det jo ikke så lang tid før han merker det at jeg er gravid....sorry det ble lang dette men måtte bare få det ut det som jeg lurte på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke ganske så unomalt at ikke testene slår ut positivt i uke 12 og 13?? Det har ikke jeg hørt om før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Jeg synes generelt dette hørtes veldig rart ut. Tror ikke det egentlig er mulig at en test kun slår ut så seint,når du har testet flere ganger. Spørs om dette er mest oppi hodet ditt og ikke en realitet.. Det finnes forresten masse fint uten resept mot luft i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje gå å ta en privat ul så får du et sikkert svar om du er gravid og evt hvor langt du er på vei. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt merkelig ut dette ja. Du kjenner at det "rører" seg i magen men så mange tester er negative...? jeg er i uke 13 nå med min andre og jeg har så vidt begynnt å kjenne litt bevegelse nå om kveldene.

Tror kanskje du bør få tatt en ul før du innbiller deg at du er gravid ja....etter så mange negative teste i uke12-13????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare si at da jeg var gravid med min første tok jeg 4 negative tester.... da jeg var nesten 3 mnd på vei dro jeg til legen og sa at da må d være noe annet galt da... alle testene ble tatt hos legen.... og da han sjekka meg sa han at jo du er jo gravid du! min egen konklusjon av d er at jeg hadde mens de to første mnd så sikkert derfor testene ble negative.... så er mulig dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for støtten debbie...det er så mye negativ her inne så derfor jeg valgte og være anonym..jeg skal til ul men må bare vente for legen henviste meg i går så tar jo litt tid før sykehuset får henvisningen og at di kan finne time til meg da vet dere...har hørt om noen som ikke har testet positiv før 5 mnd så det er fullt mulig for du kan ha lite hcg nivå i kroppen og allikevel være gravid...jeg har fått tre unger fra før så jeg burde vel kjenne symptomene igjen vel...han tok en blodprøve og for og finne ut hvor høyt hcg nivået er i kroppen min så får svar på det til fredag...vet ikke om noen plasser her som jeg kan ta ul og betale for det sjøl...noen andre som vet om det???jeg bor i trondheim...men hvor skal jeg lete for og finne ut om det finnes noen plasser i trondheim så tar sånn ul som en betaler for sjøl??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.sri.no/kat/000033.asp

 

De har det på St.Olavs - men de bruker det kun til forskning, man kan altså ikke bestille det. Hvis du har flaks kan det hende de vil øve seg på deg slik at du får det likevel.

 

Dette var bare noe jeg fant da jeg søkte på google:)

 

Vet ikke om det kan hjlpe deg, men lykke til uansett

Må fortelle oss hvordan det går da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det skal jeg gjøre bollen kommer 17 mai...jeg tror jeg kanskje har termin samtidig som deg....det er ikke så lett og finne sånn om ultralyd i trondheim når jeg ikke er så veldig kjent her...he he men takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke vi kunne kjenne bevegelser i uke 13..fosteret er bare 6-7 cm og ligger lagt inne i livmoren og greier ikke sparke i magen vår..har vært gravid til uke 16 og kjente ikke noe da engang..men luftbobler trodde jeg man kjente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen kan kjenne det og noen ikke men hvis en er flere gangsfødene så kan en kjenne bevegelse mye tidligere en di som venter nr en..og det står i svangerskaps boka at en kan kjenne bevegelse allerede i fra uke fjorten så det er fullt mulig og kjenne bevegelse i uke tretten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

førstegangsfødende kjente liv i uke 14 her!!så joda! å noen tester aldri positivt på graviditetstester når dem er gravide..d er sjelden men d skjer! så slutt å si å mene altmulig dere egentlig ikke veit noe om!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...