09.02.06:-) Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Lurt på om vi skulle ønske oss bæremeis til lillefrøkna på 20mnd til jul, men så kom jeg over Ergo bæresele på Babyslynga.no. Syntes den så skikkelig fin ut, og veldig praktisk. Lett og liten, samt at ungen sitter nærme kroppen. Lurer på om noen av dere har noen erfaringer med denne og/eller vanlig meis:-)
09.02.06:-) Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 13. oktober 2007 Dytter.... Ingen som vil komme med tips eller erfaringer til meg??
Julie*sin*mamma:-) Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Heisann Kjenner ikke til babyslyngen sin bæresele, men vi har både bæremeis og babybjørn sin bæresele. Jeg synes det er veldig tung å bære julie i bæreselen på magen over lang tid. Sånn er bæremeisen myyye bedre. Hun kommer også høyere opp og får mer oversikt. Så hvis vi er ute å går litt i fjellet, eller bare en rusletur i skogen synes jeg bæremeis absolutt er det beste:-)
Muffinsmamma Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Kjøp ERGO! Du vil aldri angre.. Hilsen en som har prøvd alt! Babybjørn er elendig for skuldrene, jo tyngre de blir jo værre... bæremeis er jo vel og bra det, men du vil ikke kunne orke å bære like mye i den. Ergo .. ERGO
Tibra Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Ikke prøvd ergo, men er veldig fornøyd med vår bæremeis (kanskje fordi det er pappaen som bærer...hehe). Spørs jo kanskje litt hvor du har tenkt å bruke bæreanretingen... Vi bruker bæremeisen primært på fjellturer, er glad i å gå på tur, men til feks byturer bruker vi den jo ikke, det blir for stort og klumpete. Synes det er fint med bæremeisen at han sitter godt beskyttet mot vær og vind oppi den, det følger bl.a med tak man kan bruke hvis det småregner litt. Vet ikke helt hvordan det er å ha mye klær på seg oppi en ergosele? (kan hende det går helt fint, har ingen erfaring, bare lurer)
Lilleh Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg hadde overhodet ikke vært i tvil.. Ergo! Vi har bæremeis og noe som likner på ergo som heter beco (selges bl.a på lotusbarn.no). Jeg liker beco bedre enn ergo igjen for den er høyere i panelet. Fordelen med formsydd bæresele er at du får fordelt tyngen bedre og tettere inntil kroppen slik at det ikke blir så tungt å bære og du får bedre balanse Ulempen er at det kan fort bli varmt med barnet så tett inntil, spesielt om sommeren.. mange foretrekker at barnet sitter høyt og kan se godt i bæremeis, mens det er en ubehagelig sovestilling.. hodet blir hengende og slenge.. Jeg klarer ikke bære vår klump på 14 kg i bæremeis, gjorde det et par ganger når hun var litt mindre, men å bære i beco går veldig fint. Ergo må ikke forveksles med babybjørn - dette er helt to vidt forskjellige produkt, med to vidt forskjellige prinsipper..
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har prøvd både Norrønna bæremeis og ERGO selen. Jeg (vi) var ikke i tvil-bæremeisen var myyyye bedre enn ergo selen!Gutten var 9 mnd.da vi kjøpte disse.I ergo selen ble han sittende med bena langt fra hverandre (sprikende ut mot sidene våre),han satt trangt opp mot ryggen vår,ingen støtte for hodet (ikke det at han trengte det da,men det kan være godt å hvile hodet om man går langt).Han ble sittende å "svaie" med våre bevegelser.Ikke så han noe,og ble sur fordi han satt i skjul bak ryggen vår.Og sinnsykt tungvindt å få på ergoen (jada,det krever trening og det gjorde vi...men dog..).Og varmt for begge,huff! Ergoen er ikke noe han sitter "i",men et tøystykke som presser han mot ryggen rett og slett. Så bæremeisen-knallgod!!Der kommer han opp og får se,han sitter godt,han god plass og kan bevege armer og ben fritt!Kan legge hodet bak og hvile om vi går langt.Det er med nakkestøtte som han får på om han virker trett så han kan ha det godt når han sover.Vi har nesten ikke brukt vognen etter vi fikk meisen,den er så god og han elsker å sitte i den.Tar den med istede for vognen når vi skal handle og gå turer. Har solgt ergoen,det er det største bommkjøpet vi har gjort.Veninnen min kjøpte også ergo,skal nå kjøpe meis for tulla liker ikke sitte i den.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Teodor er 15 mnd, snart 16, og jeg tenker på å kjøpe Ergo. Vi har en bæremeis som vi aldri bruker, for det er dødsvondt å gå rundt med den! Syns Ergo virker helt super! Så blir det ikke noe press på skrittet til Teodor i den, og han kan sitte på siden, foran eller bak
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Har aldri hatt bæremeis, men ERGO. Og jeg anbefaler den. Den veier lite, ungen sitter supert i den, den er lett å ha med seg, er vaskbar etc etc.
09.02.06:-) Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2007 Takker for mange fine svar:-) Har nå bestilt ERGO selen, og tror den kommer til å bli topp. Ellers er det jo ikke værre enn å selge den... Vi liker også å gå turer i skogen, og re ute så og si hver helg. Har også planer om å bruke den på ferieturer og by-vandringer. Har for meg at den kommer til å bli fin til alle de ulike formålene. Jeg er liten av vekst og vekst, og tenker derfor på at den også skal være komfortabel og enkel for meg å bruke. Mammen min hadde sikkert fiksa en meis uten problemer, men jeg sliter litt der. Ja, ja venter spent på pakke i posten, så får vi se:-)
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Vi har både Ergo og bæremeis. De er gode til forskjellig bruk mener jeg. Når vi reiser el har vi med ergoen og bruker den. Genialt fordi den tar ikke noe særlig plass. O På turer i skog og mark er bæremeisen mye bedre. Og mannen min liker bæremeisen best. Småen sitter godt i begge to. Men nå tror jeg han trives bedre i bæremeisen pga utsikten. Når vi har han i ergoen sitter han så tett og mister oversikten. Den meisen vi har kan stilles alle veier så det ser ut som om han sitter godt i den.
Sjalabais Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Dere som sliter med at lille ikke får sett nok over skulderen deres mens dere bærer i Ergo - fest selen høyere! Hoftebeltet må ikke sitte helt nede på hofta, fest det tett oppunder puppene om det er det som må til for å få lille til å sitte høyt nok. Ang. sprikestillingen beina får: Det er den ergonomisk beste måten for et lite barn/baby å sitte på. Hoftene kommer i riktig stilling i forhold til å skulle utvikles riktig, knehasene kommer høyere enn rumpa og da blir det ingen belastning for ryggen eller bekkenet til lille. Det at barnet kommer så tett innpå kroppen gjør at vekten til barnet ikke kjennes like godt. Jo tettere inntil vi bærer noe som er tungt, jo mindre belastes vi av vekten. Med Ergo og andre formsydde bæreseler så er det viktig å stramme stroppene godt nok, hvis ikke får en som bærer unødvenig mye belastning. Luerer dere på noe mer ang. forskjellige formsydde seler eller bæring, ta en tur inn på www.tettinntil.no Lykke til med Ergoen!
nickoline og supermann Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 jeg har bæresele som heter papatum. har også meis. synes selen er grei for kortere turer, men skal jeg på skogtur er det meis som gjelder!
Fuji Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Folk har forskjellige behov. Vi har både bæresele (Mei Tai) og bæremeis. Pappaen foretrekker bæremeisen, og det er ofte han som bærer henne på lange turer i skogen. Jeg foretrekker bæreselen, som kan brukes både foran og bak.
*Mustang Sally* Skrevet 16. oktober 2007 #15 Skrevet 16. oktober 2007 De trenger nærhet og trygghet. Og dere trenger mange ganger hendene frie, eller vogna er i veien. Barn som bæres blir rolige og får den nærheten de trenger gjennom litt bæring om dagen. Og selv syns jeg det er så deilig å kunne lage mat selv om jeg ammer;) Ta en titt innom www.barnvedhjertet.com der kan du få masse tips til deg som vil bære barnet i ergonomisk riktig sele. Alt fra sjal, slynge, mei tai og formsydd selv bærer jeg en på 3 mnd (7,5 kg) og en på 24 mnd (16 kg)
petiteM's Skrevet 16. oktober 2007 #16 Skrevet 16. oktober 2007 Vesla er 17mnd og ca 11,5kg. Vi har både Mei-Tai og Norrøna bæremeis. Jeg foretrekker mei-tai'en til kortere turer, mens pappa'en like best bæremeisen til lengre turer. Vanskelig å velge - kommer nok litt an på hva som er hovedbruksområdet deres.
Ametyst Skrevet 16. oktober 2007 #17 Skrevet 16. oktober 2007 Har hatt både Norrøna bæremeis og Ergo. Vi har to barn så vi solgte bæremeisen og kjøpte en Ergo til. Den er definitivt best å bruke. Barnet ser nok bedre i bæremeisen, men de ser godt nok med Ergo'en og da ødelegger jeg ikke ryggen min.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #18 Skrevet 16. oktober 2007 Dere som kun bruker ergo el annen bæresele... Bruker dere den på skikkelige turer på fjellet ol?
Sjalabais Skrevet 16. oktober 2007 #19 Skrevet 16. oktober 2007 JA :-D Hvorfor bruke noe med (for meg) dårligere bærekomfort på fjelltur enn til vanlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå