hjertebarn Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hei! Jeg har en datter på 8 uker. og ammingen har for meg ikke gått så veldig knirkefritt. fra starten har hun slitt veldig med å få rett tak, har ikke klart å få vakuum. sluppet taket gjentatte ganger. jeg har fått hjelp fra sykehuset, de har sett på oss, og "tredd" henne på. så det har vel kanskje bedret seg noe. i tillegg virker det som om hun ikke er sterk nok ,og får sugd ut nok i løpet av "normal" tid....hva nå det er. fått beskjed om å la henne die ti minutter på hver side, for deretter ta henne bort. jeg har nå gjort det, men hun er da ikke tilfredsstilt, og det er fortsatt mye melk igjen i brystene. jeg har til nå opprettholdt min melk med pumpe, og gitt henne det. så jeg har nok melk, og hun er ernært på dette til nå. jeg har så innmari lyst til åfå til dette med ammingen. men føler at jeg begynner å bli frustrert. i starten tok hvert måltid 1 1/2-2 timer, og det var veldig belastende.er det noen ammekyndige her som kan gi meg litt råd? *riktig å ta henne vekk etter 20 minutter? *hva er ønsket normaltid etter et måltid?
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Hei på deg Aller først må jeg bare si at jeg ikke er ammehjelper, enda, men jeg jobber med saken Så må jeg si, at jeg har ammer nå mitt 3. barn og svarer deg ut fra mine egne erfaringer. Jeg ville ikke ha tatt henne vekk fra brystet etter 10 min, hvis hun fortsatt dier og koser seg. Da hadde jeg latt henne ligge til hun slipper selv eller sovnet. Hun er jo liten enda. Så kunne hun kommet opp og rapet, og blitt tilbudt det andre brystet etterpå. Den fete melka kommer jo i slutten når de ligger og koser seg, så det er viktig å få den med. I tillegg tar det kanskje litt tid for henne å få tak i den der siste melka, hvis hun ikke er så sterk enda... Normaltid på et måltid er veldig varierende! Du må bare la lillemor styre hva som er normalt for henne. Stina brukte laaang tid da hun var rundt 8 uker. Jeg syns ikke jeg gjorda annet enn å sitte å amme. Hun brukte lang tid, og spiste ofte. Nå er hun nesten 4 mnd, og alt er mye lettere! så det går seg til, blir bedre for hver uke Anbefaler å lese på www.ammehjelpen.no også, masse god info der. For noen kan amminga være tung, den har vært det for meg, spesielt i starten. Jeg har grått og ammet om hverandre til tider. Men ville greie det, så jeg holdt ut Og nå funker det fint, og jeg er kjempeglad for at jeg ikke ga opp. Supert at du pumper for å holde oppe produksjonen! Masse lykke til!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Uffda! Ganske kompleks problemstilling! Kan du ikke ringe en ammehjelper? Det er så mye greiere å ta det på telefon!
Snart storebror Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg ville tatt kontakt med en osteopat. Jeg har en gutt på 4 uker, som nektet å ta puppen i begynnelsen. Han ville, men fikk det liksom ikke til og ble bare kjempefrustrert. Jeg fikk råd om¨å gå til en bestemt osteopat av helsesøster, og dagen etter at jeg hadde vært der var han på puppen. Det var i sist uke, og denne uken har han hengt på puppen så og si hele tiden. :-) Osteopaten kjente og behandlet for punkter i kraniet som kan bli litt feiljustert ved en hard fødsel, og som påvirker sugeevnen. Jeg vet ikke så mye om det, men jeg tror det var omtrent slik hun forklarte meg det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå