Et mirakel i okt. + Edvard Skrevet 13. oktober 2007 #1 Del Skrevet 13. oktober 2007 Hei, lovte fødselshistoria da jeg var kommet hjem. Det gjorde vi i går. Nå er det å komme inn i rutinene her, men han har ikke sovet bedre enn han gjorde i natt, i sin egen lille seng her hjemme, så jeg tror det skal gå fint!!! HERLIG å være hjemme! Anyways: Natt til søndag satt vi oppe lenge etter taco-besøk (sterk mat!?!?). Vi satt litt på nettet og bestilte sangbøker til lillegutten:) Kl. 03 var vi klare til å gå i seng, jeg var sist på badet. Måtte nr2 og da så jeg at det kom litt blod. Jeg ropte på samboern og i det jeg reiste meg kom det et par dl blodfarget vann.. Shit!! Det fortsatte å komme innimellom de neste to timene, riene startet 40 min etter 1 vannavgang. Det var ikke veldig vondt, bare sånn at jeg akkurat ikke orket å prate.. Så var det å vente.. 20 min mellom, 20, 18, 17, 18, 13, 14, 15, 9, 7, 14, 13,... ikke akkurat regelmessig.. Tilslutt, etter en utrolig koselig natt men en dvd vi hadde planlagt å se under riene (hvis det nå ble slik) og litt kvikklunsj og gode brødskiver med masse energi, og MASSE drikke, var riene nede i 5 minutter. Da var kl. 0730. Hadde ringt føden på Bærum to ganger før, og nå måtte jeg jammen komme, selv om jeg var førstegangs. Var 30 min i bil dit. Fikk 4 rier i drosjen, tre under undersøkelsen som viste at jeg hadde 5 cm åpning. Kl. var 0830. Fikk ligge i badekar, samboern dusja magen under riene. Det var var vondt, men fantastisk å ligge i vannet. Lå og drakk saft og snakket mellom riene som var nede i et par min mellom. kl. 1030 hadde jeg 8-9 cm åpning og ville opp i sengen siden jeg fikk vondt i ryggen av at jeg lå og spente meg mot badekaret... Da ble det plutselig endel vondere... Fikk lysgass, men kastet den vekk, fordi jeg ble så innmari kvalm. Det er det jeg syntes var værst faktisk!! Å være så kvalm etter de supene med gassen som ikke funka.. Da presssriene kom dabbet de av., Jordmora sa at kroppen min hadde jobba så veldig hardt og fort, så nå var den sliten. Ville ikke sette meg på drypp, men prøve å stimulere rier naturlig. SÅ vi satte igang å massere pupper og mage:) og 1216 kom en fantastisk liten fyr!! SÅÅÅ våken og flott!! Shit, nå skal han ha mat igjen! Lykke til til alle!! Med baby i og utenfor magen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10630905-min-flotte-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dsel-ut-kom-s%C3%B8ndagsprinsen-7-oktober/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 13. oktober 2007 #2 Del Skrevet 13. oktober 2007 gratulerer så mye! høres ut som en "ok" fødsel, håper det går like greit m meg... kos dere masse med lille vennen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10630905-min-flotte-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dsel-ut-kom-s%C3%B8ndagsprinsen-7-oktober/#findComment-10632575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rød Skrevet 13. oktober 2007 #3 Del Skrevet 13. oktober 2007 Gratulerer. Gleder meg til å bli ferdig jeg også. +3 dager nå.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10630905-min-flotte-f%C3%B8rstegangsf%C3%B8dsel-ut-kom-s%C3%B8ndagsprinsen-7-oktober/#findComment-10634124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå