Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har diabetes type 1 og lurer på når i svangerskapet jeg kan forvente at blodsukkeret begynner å forandre seg. Jeg er så langt 6+3 og har ikke merket noe som helst. Skal ikke til legen igjen før uke 10 så det virket ikke som om han forventet noen endring med det første. Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10630644-gravid-og-diabetes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Jeg merket at jeg var gravid siden jeg ikke kjente følingene før bl var nede i 2,8... Merker at jeg får fler følinger nå enn før jeg ble gravid ( er 9+5 ), men dette er sikkert individuelt! Jeg får henvisnig til nærmeste sykehus og får god oppfølging med diabetesen pluss at jeg får ul fra ca uke 6-7m syns du skal be legen henvise deg slik at du får en oppfølging!!

• 1 måned senere...

Blodsukret vil (etter boka... men husk at alle er ulike, dette er bare retningslinjer) synke i begynnelsen av svangerskapet, og så skal det stige svakt rundt ca. uke 16. I uke 20-22 bør du begynne å merke økningen, og da stiger bs til mot slutten av sv.skapet hvor du kan oppleve at det synker litt igjen...

• 2 uker senere...

Hei,

jeg startet med høye blodsukker og økt insulinbehov alleede i uke 3. Men dette endret seg i uke 10-12, hvor det gikk motsatt vei. Forholdsvis stabilt fra uke 16-18, deretter økt insulinbehov fra ca uke 30. Fra uke 34 redusert behov igjen, så det er bare å henge med i svingene og ta mange blodprøver.... Er nå i uke 38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...