Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 på gravidtetstestene? det vet jeg ikke . men metformin har den bivikningen at den kan sette i gang en spontan eggløsning.
LINM Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Metaformin og glukohage er diabetes/sukkersyke medisin. Det brukes også i behandling av pcos/pco. Det kan ikke gi utslag på graviditets tester . Men har blitt fortalt av legen min at eg måtte slutte med medisinen hvis eg fikk en positiv test -altså var gravid. Jeg gikk på glukohage mot pcos.
Michaela:) Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 jeg fikk faktisk beskjed om det mottsatte.. jeg går på metaformin da.. hvis jeg blir gravid må jeg gå på pillene minst 4-5mnd inn i svangerskapet.. pga faren for spontanabort...
lindynatt Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Metformin er ennå ikke tillatt offisielt åt a udner graviditet en studier viser alle til nå, at faren for SA synker drastisk. Men studiene viser ikke (pga for kort tid) noe om langtidsvirkningene på barnet, dvs etter 5-10-15-20 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå