Gå til innhold

Nachos.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Sambo får besøk av en kamerat i morgen kveld og jeg har fått i oopdrag å lage Nachos til middag...sikkert enkelt nok det, men jeg har aldri laget det før =( Noen som kan fortelle meg hvordan jeg lager Nachos og skal det være noe tilbehør til??

Fortsetter under...

Skrevet

Finnes mange varianter.

Den enkleste er å bare ta nachoschips med ost over og server med rømme og tacosaus i hver sine skåler.

En annen variant er å ta nachochips og strø på tacosaus med ost over.

Så går det an å steke kjøttdeig med tacokrydder og ha disse over nachochipsene, salsasaus og ost. Denne er veldig vanlig.

Det siste alternativet, og det jeg liker best er å ha nachochips med tacokrydret kjøttdeig med salsasaus og ost. Så serverer jeg med alt mulig av vanlig tacotilbehør: agurk, løk, paprika, salat og rømme f.eks så er det bare å hive det opp på nachosen. Nam!

Om du vil ha nachosen på fat til hver enkelt eller om du vil steke den i en felles form er smak og behag. Ble du noe klokere?

Skrevet

legg nachos på en en talerken . Stek taco kjøttdeg på vanlig måte og legg det oppå nachosen og topp med ost. når du har gratinert den ha litt tacosaus og rømme på-

jeg bruker å ha grønnsaker ved siden av .. mais, løk, og tomat.

Skrevet

ta nacho-chips på en tallerken

strø ost over, evt m jalpenos

sett i ovnen til osten er smeltet

ta på guacamole, rømme og salsa (eller ha i skal ved siden av)

nam!! :)

Skrevet

Jeg pleier å lage en variant som går ut på å steke en kjøttdeig. Oppi den har du et glass eller to med chunky salsa. Legg noen nachos nedi en ildfast form, legg så kjøttblandingen oppi der. Så har du en boks rømme oppå der som du smører som et lag oppå før du har på ost. Stikk nachos nedi blandingen langs kanten av ildfastformen. Sett det i ovnen i ca 15 minutter til osten har blitt gylden. Server med nachos, rømme, tacosaus og en salat som tilbehør. Smaker nydelig:-)

Skrevet

Å, natchos er det beste vi vet!!! Lager det hver lørdag, vi...

Den beste "oppskriften" synes jeg er:

Kjøp de runde nachipsene i gul pose. En pose holder til to store posjoner.

Stek kjøttdeig og ha i tacokrydder + vann (Ta litt mindre vann enn til taco, så blandingen blir tørr nok.

Ha over chipsene: taco-blandingen, mais, rødløk, ost på toppen. Gratiner i ovnen til det begynner å bli gyllent.

Tilbehør: Rømme og guakomole...

Guakomole:

2 avokado (mos)

1 liten løk (finhakk)

2 ss. taco-saus fra glass

2 ss. rømme

salt

pepper

Namm namm, lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...