Gå til innhold

Er det flere enn meg som "nyter" å ha barna i bhg?

Anbefalte innlegg

Ikke misforstå meg nå. Det jeg egentlig mente i overskriften er at jeg syns det er så gøy at gutten min er i bhg. Hverdag forteller han mye rart og finner på nye leker og fortelle om barna i bhg. Desverre kommer han ikke hjem med tegninger, for det har dem i en egen perm som vi får siste dag i bhg, før dem begynner på skolen.

Og jeg har hørt om kjedelige foreldrermøter, men jeg har nettopp vært på en og syns det er kjempe gøy. Litt kjedelig i begynnelsen, når dem skal introdusere og sånn. Men når vi er blitt delt opp i hver avd. og får høre om så mye gøy som barna har gjort og sagt...så storkoser jeg meg. Og det stopper ikke der...

Vi tok også en pause for å se på bilde av barna våre...var så masse fine bilder :)

Dessuten diskuterte vi hva mer vi kan gjøre for bhg, for å oppfyller noen ønsker som barna har. syns det er kjempe kjekt jeg.

Fortsetter under...

Helt enig! Barnehagen vår er helt super, og toåringen min stortrives der. Han er glad for å dra dit, og glad for å bli hentet igjen. Da koser og klemmer vi masse. Vi skal på vårt første foreldremøte til uka, og jeg gleder meg til det. Jeg er selvfølgelig interessert i hva som skjer der!

Vi har full plass, og når jeg har fridager pga turnusjobb så pleier jeg å levere ham dit for noen timer likevel, fordi både han og jeg syns det er så kjekt. Han har som regel korte dager uansett.

Når man syns foreldremøter er kjedelige, er man litt for lite engasjert i barnets hverdag syns jeg, rett og slett.

Jeg har også fulltids plass, jeg selv studerer deltid. Så jeg bruke også å sende gutten sent i bhg de dagene jeg har fri, for da tar vi oss god tid om morran til en ordentlig frokos og litt kos. Noen ganger holder jeg han hjemme, så finner vi på noe kos sammen.

Jeg er hvertfall en av dem som mener at barn har det helt fint i bhg. Andre barn å leke med, og masse forskjellige aktiviteter som tur i skogen og samlestund med sang og historier. Jeg selv har masse gode minner fra barnehage tiden min :D

Og det er som du nevner over her, lillemanns mamma...det beste er den stooore klemmen du får når du henter han i bhg etter jobben. Ansiktet til sønnen min lyser opp hvergang han snur seg og ser at jeg kom for å hente han. Og kommer alltid løpende med åpne armer og gir meg en skikkelig diger klem...he he. Uvurderlig.

Jeg synes også det er flott å ha sønnen min i barnehage. Både han og storebroren begynte da de var et år og trives med det.

Jeg må si jeg reagerer på at lillemanns mamma mener at man er for lite engasjert i barnets hverdag hvis man sier foreldremøter er kjedelige. Når du har vært gjennom 10 (to i året) med førstemann og 2-3 med nummer to, da synes jeg faktisk det ER kjedelig. Jeg mener allikevel at jeg er mer enn nok engasjert i barnas hverdag. Masse foreldre som er utelukkende opptatt av SITT barn og diskuterer hvilket pålegg de bruker i barnehagen, om de må spise skorper, om Reima er bedre enn Troll, om deres barn synger i samlingsstund osv - for meg blir det kjedelig. Det som omhandler kun mitt barn er tema i foreldresamtale, når foreldremøtet blir fullt av enkeltbar, så synes jeg det blir kjedelig...

Jeg er litt enig med anonym over her. Jeg har aldri vært på foreldremøte før, og dette var mitt andre. Ped.led. tok veldig mye opp ting som hadde med bhg å gjøre, men kom med komentarer som barna har gjort eller sagt innimellom...slik at møtet ikke ble bare snakk om bhg, men også om barna.

Men uansett hvor mange som syns møtene er gøye eller ikke, så engasjere foreldrene seg i barna uansett.

Men det er kos å høre at flere er enige med meg da :)

HI

JAAA! Har nesten følt jeg burde ha dårlig samvittighet, men jeg synes det er kjempeflott å ha han i barnehagen! Og hvorfor i all verden skulle jeg ikke det?? Har opplevd folk snakke negativt om barnehage, istitusjonalisering og "fengsel"...helt utrolig tullete ting å si mener jeg! Guttungen eeeelsker barnehagen sin; var selvsagt litt gråt første dagene, men gikk ikke lange tiden før han ble helt fortrolig og nå har han knapt tid til å la meg ta av han sko og på med tøflene før han gjør sitt beste for å komme seg løs og inn til de andre ungene! Kanskje jeg hadde hatt en mindre avslappet følelse om det ikke var sånn at når jeg kommer for å hente han, ja da er han helt klar for å gå hjem for det meste. Elsker å komme dit om morgenen, men om ettermiddagen er det godt å se mamma og han gleder seg også til å komme hjem! Ideelt, spør dere meg!! De dagene jeg begynner sent eller har fri, leverer jeg han stort sett likevel, hvorfor straffe han fordi jeg har fri? Han står jo på døra med ryggsekken, klar til å gå! :P Hoho.. 21 mnd snart, og har allerede skjønt hva helg er virker det som, for lørdags morgen er han helt annerledes innstilt, når jeg henter han i senga da, jo da skal han inn til TVen og se barnetv! :D Vittig, for det gjør vi ikke de fleste hverdagene! Kanskje helt tilfeldig, men jeg tror faktisk han kjenner igjen helga:) Så JA til barnehagedager, og heller litt senere levering og tidligere henting! OG ikke ha dårlig samvittighet, når ungen faktisk har det fint!! :D

Annonse

Jeg tror nok jeg fortsatt hadde hatt guttungen i barnehagen, selv om jeg gikk hjemme. Noe annet ville vært å ta fra han et gode.. Ikke fordi jeg ser på meg selv som noe dårlig mor, tvert i mot ( :) ) Men jeg er jo ikke det samme som en skokk gøyale unger og folk ansatt KUN for å aktivisere han! Jeg hadde jo vert nødt til å stelle hus og hjem, ta han med på handleturer.. så da ville jeg faktisk heller fortsatt å ha han i bhg, og heller kanskje hatt en mindre plass (ikke 100% kanskje..). Hvorfor kan han ikke få det beste av to verdener, sier nå jeg!! Så har jo jeg mye mer energi til han når han er hjemme med meg! <3

ja ikke sant. barnehage er helt fantastisk for barna våre :D

jeg ser min lille skal gå i barnehagen han gleder seg til å treffe de andre barna han, og når jeg kommer for å hente han da springer han mot meg og lyser av glede. han forteller masse de gjør og har sett og alt sånn. er så moro å høre det fra han når han trives der. "mamma vettu noe jeg så en stor hest idag og en traktor og......." heh og så smiler han og ler om det var noe morsomt :D

nå har han fått full plass i barnehagen og jeg kan skrive under papiret når jeg har akkseptert det liksom... men er veldig usikker ikke for at je gikke vil ha han der men pga økonomien....

jom jeg kommer frem til å ha han full barnehageplass så er det pga at han trives og selv om jeg ikke jobber alle dagene syntes jeg han skal få lov å kose seg...

tenk så mye dem lærer i barnehagen. god forstart til skolen D:

er hjemme i permisjon m baby. jenta mi på snart 4 er 3 dager i bhg og 2 dager hjemme i uka, og vi begge nyter begge deler. det er jo dette året jeg virkelig har tid til å være sammen med jenta mi. vil jo ikke at hun skal tilbringe alle sine dager sammen med personalet i barnehagen. jobber i bhg selv, og ser at de som er der hver dag blir driitleie til slutt! det at foreldrene går å sier at ungen trives så utrolig godt i bhg, og at de føler de frarøver de et gode når de ikke sender de dit en dag.... hull i hue spør du meg. kan dere ikke like gjerne skrive at dere ikke er så interesert i barna deres da, for det er jo det dere mener. sorry altså, men ikke kom å klag på tidsklemma.

og det at de kjeder seg hjemme. det er den beste medisin for å trives i sitt eget selskap senere her i livet. i bhg skjer det noe hele tiden, og barna får ikke kjent på kjedsomheten, og det fører til mindre kreativitet.

etter et halvt år hjemme med meg 2 dager i uka er jenta mi blitt så utrolig flink til å leke, og ho storkoser seg virkelig hjemme. og vil helst ha fri mye mer. klart ho er lei og kjeder seg innimellom, alt er ikke rosenrødt hele tiden, men jammen meg er jeg glad for at jeg er en mor som selv ønsker å stå for omsorg, varme, kjærlighet og er oppriktig interessert i mitt barn. vi koser og koser, og jeg syns kroppskontakt er utrolig viktig. og jeg VET at det ikke er så mye tid til det i bhg,...

men igjen jeg nyter også de 3 dagene når det bare er meg og babyen hjemme.

men husk på dere - årene går fort. og snart flytter de ut av rede.

håper ingen angrer da på at dere ikke tilbrakte mer tid sammen med deres barn....

:D

ungene får kjærlighet selv om dem er i barnehagen da.

når barnet mitt kommer hjem finner vi på masse gøy sammen for da har jge fått tatt huset og gjort alt jeg jeg må gjøre av kontorer, banker, og selvfølgelig en jobb når det er dager jeg skal på det seff.

så koser inntil hverandre på sofanen og vi ser på en tegnefilm sammen innimellom og vi leker på rommet hans. vi går også tur i skog og hei på tur med kakao +++. vi danser på rommet hans etter hans musikkvalg hehe det syntes han er moro.

vi mødre som har barn, syntes jeg barnehage er veldig flott.

om personalet blir drittleie!! ehhhhh da skulle dem ikke ha jobbet der heller , spør du meg!

HEIA HEIA BARNEHAGER :D :D

hadde det ikke vært for barnehagen hadde jeg ikke hatt energien til å ta vare på ungenså godt jeg gjør nå i lek og hui å hei og sånne ting. for når ungen er i barnehagen så får jeg gjort det je gskal og når han kommer hjem får jeg tid til barnet :D

:D

etter mitt barn startet med 5 dager i uken er han helt annerledes.Han er roligere siden han får ut energien i barnehagen sammen med mange barn i lek. Han lærer masse der :D

når han kommer hjem lærer vi han også seff men barnehagen gjør en god jobb.

Til alle dere mødre med barn i barnehagen som ikke jobber eller har flere barn : HA GOD samvittighet at barnet er der i bh. De har det fint der. ungen min liker det. ja HAN liker det :D

Annonse

Hei på deg Anonym!

Jeg er så enig med deg....

Sønnen min på 3,5 år begynt først i høst i barnehagen, og han går bare 2 dager. Jeg synes det holder i første omgang. Hvis han selv vil, kan vi utvide til 3 dager senere. Men mer enn 3 dager blir ikke aktuelt.

Synes barn har det like bra hjemme som i barnehagen, men det forutsetter at man tar seg tid til dem, ikke hele tiden, men ofte. Og all de ting som barn gjør i barnehagen kan man også gjøre hjemme. Det er krevende iblant, men det er vert det.

Som du allerede skriver, har jeg ikke lyst til å angre på at jeg ikke har tilbrakt mer tid sammen med ham.

Synes altfor få foreldre tar ansvar for barna sine i dag. De overlater heller ansvaret til andre.

Her en dag traff jeg en vennine som mente at hun er missfornøyd med barnehagen fordi barnet hennes lærer for lite der. Jeg tenkte, herregud, barnehagen har vel ikke hovedansvar for å lære barn noe, det er foreldre som har, og sønnen min lærer mye mer hjemme enn i barnehagen.

Jeg har han ikke i barnehagen fordi han skal lære noe, men fordi han skal være sammen med andre barn. At han da lærer det sosiale er klart, men andre ting lærer han mye bedre hjemme.

Jeg har lest en del innelgg her. Og jeg lever virkelig ikke på samme planet som dere. Jeg skjønner de som må ha ungene i barnehagen fordi de er alenemødre, syke, er avhengige av to inntekter etc.

Men en ting er nødvendighet, og at ungene skal ha det best mulig i barnehagen er en selvfølge. Men at ungen har det best i barnehagen, det skjønner jeg ikke. Jeg fatter og begriper det ikke.

Jeg tror ikke barna har det best i bhg. Det jeg tror de andre mødrer som har uttalt seg på den måten, mener at barna deres har det mye gøyere i bhg ennå henge hjemme hele dag. Det trenger absolutt ikke å betyr at dem har det best i bhg. Alle VET at barna har det best hjemme, men det går også an å se at barna har det utrolig bra i bhg og.

enig der. :D

barna har det best hjemme heeelt klart :D

men ser på min lille han kjeder seg så totalt her hjemme hver endeste dag, at barnehagen er en god løsning. Han har mange venner og vi har ikke noe unger i nabolaget han kan leke med siden det ikke er noe stor plass der vi bor.

Slik er det med sønnen min og :)

Han har det best hjemme, men kjeder vettet av seg. Han liker ikke å leke alene, og der vi bor kjenner vi ingen han kan leke med...ennå. Så bhg er den beste plassen for han, om han ikke vil kjede ræva av seg hjemme...he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...