Gå til innhold

Er det noen som har fasit svar til meg?

barnimeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Litt om meg, jeg er 21 eller jeg er det om 3 og en halv time. 13.okt.

Jeg tenker mye på å bli gravid. Flere av vennene mine har fått baby, og nesten alle av min samboers venner har fått. Et par skal ha nummer to. Min kjære er 25 og vi har vært sammen i to år. vi har det veldig bra sammen, og jeg vet at min kjære gjerne vil ha baby.

Jeg har begynnt på sykepleiestudiet og trives kjemegodt.

Første spørsmål: Hvor gammle er dere? hvor gamle var dere da dere begynnte å tenke på å få barn?

-jeg kjenner at jeg har mer og mer lyst på å få baby. Jeg blir veldig rørt og glad inni meg når jeg tenker på meg selv og min kjære som foreldre. Vi har leilighet, bil og hund, så vi vet at vi kan fungere bra sammen.

Det eneste som får meg til å tvile er hva andre mener!!!! Hvorfor er det sånn?

er det noen av dere som tenker slik? Jeg tenker at det har jo egentlig ikke noe å si om jeg blir gravid nå, får jo ikke babyen før jeg er ferdig med første året, kan jo ta et år permisjon og begynne igjen.

Når alt er så klart, hvorfor er jeg så usikker da? er det vanlig? Er jeg for ung til å tenke slik?

-har 6 yngre søsken, så er så redd for at folk vil si til meg...guri meg, har ikke du en masse søsken da, hvorfor skal du har baby, eller, du er jo så ung.

Er så lei av å høre at en må leve livet før en tenker på å få barn, at en må ha hatt masse kjærester, reise, være ferdig utdannet. Tviler jeg pga dette.

Om jeg skal være ærlig med meg selv så vil jeg ha baby, men tenker veldig mye på hva andre sier!!!!!! Er det noen som har noe fasit svar på dette?

Har ikke brukt p- pillen på en stund, da jeg reagerer veldig på dem. Måtte bytte fra trionetta, og etter det har ingen funket. Har vært forsiktig, men vurderer å ikke være det lenger.

Har vært veldig kvalm de siste ukene, men har hatt mensen, men kan jeg være gravid likevel?

kan noen svare, og ev hjelpe meg å ta en besluttning??

Klem fra Meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, hva skal man svare... jeg har hatt lyst på barn så lenge jeg kan huske, er 24 nå og har en datter. at andre mener en bør reise å oppleve ting og slikt er bare tøv syns nå jeg. jeg har ike behov for noen av delene, synes allikevel det er for dyrt å reise over alt nå. skal heller gjøre det med familien. i tillegg hvis man er ung mor, vil man også være ung når barna flytter ut, og kan reise da, økonomien er også gjerne bedre, slik at man har råd til det.

nei, jeg mener at om dere to føler dere er klar til å få barn så hopp i det! det er verdt det, tro meg!

og at du studerer gjør da vel ikke noe? jeg tenker som så at jeg kan være mye mer hjemme med barnet om jeg studerer. hadde jeg jobba, så hadde hun måttet i barnehage tidlig og jeg jobba i en jobb til ugunstige tider.

nei stå på sier nå jeg, hva andre mener betyr ingen verdens ting!!!:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var 17 med første mann,ikke akkurat planlagt,men det har gått og går kjempe bra,venter nå nr 3 å er 24 år...men selfølgelig du klarer ikke helt å sette deg inn i det å ha et barn før du faktisk har det...men det er bare helt fantastisk....

Skrevet

Jeg synes rett og slett at du skal tenke på hva du selv føler for og ikke hva andre vil tro og si. Jeg var selv nettop blitt 19 år når jeg fikk mitt første barn og fikk nr 2 kun 14 mnd etter det. Er nå 27 og venter nr 3 og gleder meg veldig til det.

Jeg vet at mange rundt meg tenker og tror både det ene og andre fordi jeg er i et ganske ustabilt forhold som svinger både opp, ned og i alle retninger og de fleste mener vel at det siste vi burde gjøre er å få enda et barn sammen men det hører jeg ikke på. Det er mitt liv og jeg gjør det som passer meg og ikke andre og det er også sånn du må tenke. Å være en ung mor er i min bok bare positivt for da har du masse energi til å følge barnet ditt i mange mange år. Når barnet ditt er 18-20 så er jo du fortsatt ung....

Så mine ord til deg er bare gjør som du vil og ikke hør på andre. Ønsker deg all lykke i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...