Mamsen og lillegutt Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Kan man miste melken hvis man har en dag uten amming? For i dåpen til gutten min så skal jeg gå i bunad,og da blir det vanskelig å amme. tenkte å pumpe litt på forhånd,og gi litt mme. er dette galt??
trollet66 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 En hel dag uten amming hørtes vondt ut!!!!!! Jeg ville nok ammet noen ganger i løpet avdagen. I verste fall risikerer du jo å få tilstopping i melkegangene pga spreng..... Det er hans dag, det tar ikke så lang tid å ta av seg litt klær og gi han maten sin!!!!
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Neida, du mister ikke melka etter en dag. (man kan få igjen melken etter flere uker med ammestopp...) Men du kommer vel til å få forferdelig spreng? Eller gir du både bryst og mme til vanlig slik at det holder å tømme brystene morgen og kveld? Jeg ville kanskje lagt inn to pauser (en etter kirken og en etter middagen) for å lette på trykket i hvertfall, men det der må du kjenne på selv! Uansett, for din del blir det jo bare ca 12 timer (fra 9 på morgenen til 9 på kvelden dersom det blir en lang sammenkomst.
1 på 2 og 1 i magen Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ville aldri tatt sjansen på å gå en hel dag uten å tømme brystene hvis jeg var deg, har selv fått melkemengden drastisk redusert to ganger i det siste på grunn av for mange timer mellom ammingene. Strever nå veldig med å få økt produksjonen igjen, det er et slit! Men nå har jeg lært, aldri mer enn fire, toppen fem timer mellom tømming hos meg i hvert fall. Det er også veldig fort gjort å få tilstoppede melkeganger, og da blir du fort fryktelig dårlig. Mulig jeg virker negativ, men vil bare at du skal være klar over mulige konsekvenser. Kan jo selvsagt hende at du ikke reagerer slik, men hvorfor ta sjansen..?
Mamsen og lillegutt Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2007 takk for svar. Til deg som lurte på om jeg gav mme i tillegg,så gjør jeg det. Tror jeg har blitt enig med meg selv å pumpe meg en eller to ganger. Men ikke amme den dagen,for han griser sånn når han spiser. (Har nettopp lært han å spise uten skjold). Og vil ikke sende bunaden på rens pga det... Jeg bryr meg ikke om negative svar,så lenge de ikke er frekke og provoserende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå