Gå til innhold

kan noen bekrefte dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid. Jeg har noen spm. ang mat.

Jeg har hørt så mye forrskjellig av hva man må holde seg unna og hva man trygt kan spise.

En dame på jobben sa at jeg måtte holde meg unna fiskepinner,kinamat som fks våruller og stekt ris og fiskeboller syns det hørtes litt rart ut,men stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

wow- dette vil jeg også ha svar på. Elsker jo stekt ris og vårruller! Har aldri hørt at det skal være skadelig jeg da, men hvis noen med peiling kan oppklare hadde det vært fint ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har spist det jeg har hatt lyst til og spise av mat.det eneste du skal være forsiktig med er kjøtt som ikke er stekt nok og du må vaske frukten.det er råd jeg har fått av jordmor når jeg gikk gravid med di tre ungene jeg har nå og di har ikke tatt skade av at jeg spiste fiskeboller og fiskepinner så tror ikke at det er noen fare men du må bare passe på at maten er ordentlig stekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spis å vær glad! Garva mat e ikke bra, men fenalår å lutefisk går jo ant å hold sæ unna... Krydder ska man finn ut a sjøl, for det e mange som får halsbrann.. Viktig å lese fakta å ikke høre bare på skremselspropaganda!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noe om at noe av dette skal være farlig så lenge det er gjennomstekt.

 

Sa hun noe om hvorfor du skal holde deg unna det? Det går så mye rykter om mat og mange mener å ha hørt noe og forteller det videre til nygravide. Det er synd og skaper mye usikkerhet. Hvis noen sier noe om mat til meg så spør jeg alltid hvorfor de mener jeg ikke kan spise den aktuelle matvaren. Da er det lettere å vurdere selv etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun mente at det ikke var sunt? Frityrolje er jo veldig usunt og stekt mat egentlig. Ikke vet jeg, fiskeboller hørtes rart ut synes jeg. Jaja...jeg reagerte da en gravid dame kom å kjøpte kjøttkaker og diverse fra en ferskvaredisk der jeg jobbet før. Sånn oppvarmet som har ligget en stund. Det er noe jeg bevisst holder meg unna og pølser som har ligget lenge på varmebrettet. Tror man kan skal holde seg unna det man tenker og føler selv, bortsett fra det mest åpenbare da selvfølgelig. Spis og kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...