Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei der ute.

Er det noen av dere som har peiling på om det finnes noen symptomer på endomitrose?? Har prøvd i over 2 år uten at det skjer noen ting. Jeg har alltid hatt store mens-smerter, og før jeg begynte på p-pilla kastet jeg opp nesten hver gang jeg hadde mensen. Har alltid vært "dårlig i magen" ved mensen og eggløsning, men har tenkt at det er normalt, men kanskje det ikke er det? Jeg fikk mensen veldig tidlig, vet ikke om det kan ha noe med saken å gjøre?? Er det skummelt og vondt med lap? og er det lang ventetid?? håper noen har peiling på dette....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10626424-endomitrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Jeg er ingen ekspert overhode på endometriose, men hadde nettopp laparaskopi og legen mente jeg hadde endovev på/i ene eggledern min. Laparaskopi var ikke verken vondt eller skummelt syns jeg - fikk narkose og den ble jeg ikke dårlig av i det hele tatt. Litt "støl" i magen de første par dagene, men ellers helt fint - mulig det oppleves annerledes dersom man er hardt angrepet.

Symptomer kjenner jeg heller ikke til, men i og med at dette ble oppdaget da vi ikke har klart å lage barn nr 2 selv etter over halvannet år med regelmessige sykluser, og vi ikke hadde noe problem med å lage barn nr 1 så har jeg tenkt at dette er noe som har slått ut etter fødsel. Før første fødsel har jeg aldri hatt vondt i fbm eggløsning, noe jeg har fått KRAFTIG etter fødselen. Har heller ikke hatt særlig magevondt under mens, men også dette har blitt verre etter fødsel - så mulig dette er symptomer. Mange kan også få vondt etter orgasme pga sammentrekningene i underlivet - dette har ikke jeg opplevd heldigvis.

Sjekk www.endometriose.no :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10626424-endomitrose/#findComment-10626994
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei,

Vi har prøvd å få barn i 4 år, men enda ikke lykkes. Vi har vært gjennom to prøverørsforsøk uten hell. Jeg spurte legen vår for 2 år siden da vi startet utredning om jeg kanskje kunne ha Endometriose, da jeg har symptomer på det som veldig sterke menstruasjonssmerter, er ufrivillig barnløs, noe smerter ved samleie og cyster som viste seg ved IVF. Men legen avfeide meg med at ingen ting tydet på at jeg hadde diagnosen. Etter 2. misslykkede prøverørsforsøk nå i mai, insisterte jeg på en laparoskopi for å finne ut av om jeg har Endometriose. Og i August var jeg gjennom en laparoskopi og de fant Endometriose. (Som jeg mistenkte.) De brant vekk endoen, og nå håper vi at sjansene for å bli gravid er mye større.

Jeg synes du skal stå på selv, og insistere på å bli undersøkt.

Operasjonen gikk veldig greit da jeg fikk full narkose. Noe smerter uken etter, men det hele har gått veldig fint. ;o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10626424-endomitrose/#findComment-10842291
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...