Gå til innhold

emmaljunga twin cangaroo vs. emmaljunga twin cerox 360

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, jeg kan ikke si noe om cerox-en, men vi bruker en cangaroo til vår sønn på 15 mnd. Altså ikke en twin.

Cangarooen er veldig smidig og lett å kjøre, spes på asfalt, i butikker o.l. På tur i ulendt terreng synes jeg den er litt ustabil, men det kan også kalles smidig, hvis vi legger godviljen til. Har ikke veltet. Vi kjøpte vognen nettopp fordi den er så lett å løfte og trille. Gode hjul, synes vi også. Har nå prøvd den på godt med snø - i oktober!! - og det var vel like tungt som med enhver vogn med brede hjul.

Men nå er jeg usikker og vurderer å bytte vogn. Jeg synes spesielt sittedelen er litt "løs", får den ikke opp i rett sittestilling og jeg synes gutten ligger litt mot siden og må støtte seg opp med albuene for å få se bedre. Kalesjen liker jeg heller ikke. Den er "kneppe"-fri/lydløs - som jeg lette etter når jeg kjøpte vogn, men spennes ikke opp slik at trekket blir stramt. Utseendemessig ser det slaskete ut, og når det blåser fra siden trekkes kalesjen tilbake/sammen. Dette mener jeg gjelder ceroxen også, jeg reagerte i tillegg på at kalesjen på ceroxen var lav den gangen vi vurderte å kjøpe en slik vogn.

Savner også å kunne snu sittedelen mot meg når jeg kjører, både for selskalpets skyld og ikke minst for å snu vognen etter været.

Vil gjeren høre hva andre mener, jeg og`.

jeg har foreløpig bare ett barn, men har emmalj vogn og har kikket mye på de ulike typene. Av de to ville jeg valgt cangaroo. Jeg ser det mor i nord skriver, men for min del er min gutt så "klåfingret" at jeg måtte ha hatt mulighet for å ha vognen slik at han satt vendt bort fra babyen. Ellers tror jeg ikke babyen ville fått mye ro:-) På cangarooen sitter vel det store barnet vendt fremover mens babyen er vendt andre veien.

For to nyfødte ville jeg derimot valgt cerox360, pga at jeg foretrekker mykbag til nyfødt fremfor bagdel:-) Og at sittedelen kan snus begge veier (og håndtaket også da):-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...