Gå til innhold

må jeg vente 2 til 3 mnd før ny graviditet etter en SA

Anbefalte innlegg

var til kontroll i dag bare for å sjekke at livmoren var helt tom og ikke inneholdt noen rester. Den tyske legen jeg traff der sa at jeg burde gå to til tre vanlige sykluser før jeg ble gravid igjen. Men det er jo så lenge....

Ikke vet jeg om jeg får mensen heller, den kan jo bli borte i 3 mnd.....

Jeg hadde sett sånn frem til denne mai babyen og nå må jeg kanskje vente til 2008 før jeg får prøve på ny.....

Får ingen pergo kur før jul heller.....

Fortsetter under...

Hei!!!

Veldig leit å høre om SA... Men godt å høre at du er klar for å starte igjen!!! Det er ingen grunn til å skulle vente med å bli gravid igjen.

Jeg har spurt veldig mange leger om dette. Da jeg hadde SA for 3år siden, ble jeg gravid igjen med en gang etterpå. Det blir jo sagt at det skal bli lettere å bli gravid etter en abort.....ikke vet jeg. Det eneste som er negativt med å bli gravid igjen med en gang, er for å skulle fastsette en termin. Da jeg ble gravid med en gang, var det vanskelig å vite hvor langt på vei jeg var. Fikk intense magesmerter og hadde desverre exu..... Må si det var veldig dumt å ikke vite hvor langt jeg var på vei. Så kan jo sikkert være greit å få mensen tilbake en gang før en prøver igjen. En måned fra eller til, spiller ingen rolle i det lange løp.

Men er dette i forbindelse med ivf? Da varierer det fra klinikk til klinikk. Offentlig må en vente i 3mnd pga ventetid, mens privat kan en starte med medisiner med en gang.

Det viktigste er jo også om hcg er ute av kroppen, sjekkes v blodprøver:o)

Lykke til

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg har fått bedskjed om at det er bare å prøve med en gang for kroppen blir ikke gravid på nytt før den er klar for det.

Forskjellige meninger om dette som mange andre tema.

Lykke til!

Jeg fikk også beskjed om å vente 2-3 mnd før nytt forsøk...

...av flere leger etter min MA, men klinikken i Danmark sa jeg kunne begynne på første spontane mens. ( Det skulle ha vært mai baby for oss også.)

Lykke til med nytt forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...