Gå til innhold

Hvor tidlig bør man søke om plass?

Anbefalte innlegg

Jeg er litt stressa her, legen mener at 1.kontroll kan vente til uke 12 (er i uke 8 nå). Men for meg er det kjempeviktig å komme på Ullevål.... Drømmen er vannfødsel (til tross for venninder advarsler). Men samme hva vil jeg gjerne ha samboeren min med meg på pasienthotellet. Litt panikk for å måtte være alene på Riksen (++ ikke positiv til ei bekjents opplevelser der m tanke på ammepresset)

Noen som vet hvor tidlig man bør søke/hva som er vanlig?

Er min første så helt gresk for meg det hele...

Venter spent på svar og håper noen tar seg tid til hjelp..!

Fortsetter under...

du kan søke selv, ved å sende mail til fødeavd. Du må da gi samme opplysninger som står på helsekortet, dvs navn, personnr, adresse, fars navn og tilsvarende, din vekt og høyde, beregnet termindato, ev sykdommer, legens navn. Ring ev ullevål/kvinneklinikken, føden og hør hvor du skal sende mailen.

Jeg var til tidlig kontroll hos legen i uke 6 pga blødning, og da sa hun at å søke fødeplass gjorde de ikke før ord kontroll (uke 12+-). Jeg fikk plass på ullevål, men tidligere tok de inn alle, mens nå sier de stopp når de fyller opp datoene. Jeg kom ikke dit likevel, da det var fullt da jeg ringte med rier.

Huske at du ikke er garantert hotellet på ullevål, skjer det "noe" må du på vanlig barsel, eks hvis du må ha keisersnitt.

Tusen takk for bra svar!!! Det gjorde meg litt klokere:)

Måtte du reise til et annet sykehus til tross for at du hadde fått plass på Ullevål? Er det vanlig??? Ble litt skremt her. Trenger lang tid på å forberede meg (hehe.. har jo enda god tid). Og tror jeg hadde fått panikk dersom jeg ikke fikk komme på det sykehuset jeg var forberedt på (i tillegg til at vi har litt kjørevei og sambo ikke er så kjent i oslo.. wæææ)

Men da ser det ialelfall ut til at jeg ikke har så mye å frykte foreløpig, har visst god tid som alle sier... hehe..

Kan jeg spørre hvor du ble sendt?

ja, våren 06 var det kaos i oslo, og de avviste vel 2 pr dag:-( Jeg ventet lenge før jeg ringte, og de hadde ikke plass selv om riene kom tett og vannet gikk:-( Fikk plass på ahus, visste ikke hvor det var, så vi kjørte utover med søsteren min som guide på telefon. Bor laaaangt unna ahus (riksen og bærum var også full den kvelden). Men det gikk helt topp! Ikke bli skremt:-) det er blitt mye bedre etter at de begynte å si nei etterhvert som de fyller opp datoer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...