Gå til innhold

Hva skal til for at man får innvilget keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Må man ha vært gjennom en traumatisk opplevelse eller ha angst?

Har lyst på ks. ved neste fødsel også. Ved dette sv.skapet ble det ks. etter at jeg hadde gått 20 dager over tiden, ble satt i gang, og vannet ble tatt. Fødselen varte i tilsammen 40 timer, ble dødssliten. Fikk ikke nok åpning, han lå skeivt i bekkenet, og var en stjernetitter. Ble til slutt bestemt ks.

Har slitt 5 måneder i ettertid med å greie å ha sex. Takler ikke å få noe inn der nede...

Jormødrene sjekket åpning, tøyde og satt på 14 elektroder på hodet. De greide ikke å få dem til å sitte fast.

Bare samboeren min nærmer seg, får jeg helt vondt inni meg, blir kvalm og begynner å gråte.

Har veldig lyst til å føde på vanlig måte, men har blitt redd i ettertid.

Fortsetter under...

På bakgrunn av det du skriver, vil jeg tro at du vil få ks neste gang hvis du ønsker det. Du er vel ikke gravid nå, som jeg leser ut av det du skriver - kanskje du kan spare på innlegget ditt og vise det frem når det blir aktuelt, eller skrive litt mer utfyllende rundt disse opplevelsene? Det hørtes ut som om du hadde det ille....

Den siste setningen du skriver, sier meg at du bør oppsøke et fødselsangst-team når du blir gravid igjen. Da får du snakke med jordmor og gå igjennom forrige fødsel og hva som har gjort deg så redd. De kan kanskje hjelpe deg videre. Men lysten må være der.

Jeg hadde fødselsangst etter traumatisk fødsel selv, og var i kontakt med Gaia-jordmor på Ullevål. Men, jeg var ikke engang interessert i å prøve en vaginal fødsel og fikk innvilget ks uten store problem.

Men, for all del - føler du at du egentlig vil prøve en vaginal fødsel til, anbefaler jeg disse jordmødrene. Hvis ikke, stå på ditt så får du ks.

Det er synd at så mange jenter går rundt med dårlige fødselsopplevelser.

Etter mitt flotte planlagte ks ved siste fødsel, har jeg lagt alt som heter fødsler, traumatisk el ikke bak meg og ser meg ikke tilbake. Den delen av livet mitt er nå tilbakelagt heldigvis. Har to skjønne barn og er fornøyd med det. Synes synd på de som sliter i årevis.

Lykke til i fremtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...