Gå til innhold

Skal vi endre på skatten når vi er i permisjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på tabell trekk,regner med det ike skal gjøres noen forandringer..Har bare hørt noen andre nevne det her inne før..Hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du skal ikke foradre på skattetrekket mens du er i betalt perm.

Skrevet

ok,takk for svar:-)

Skrevet

Dette skjønner ikke jeg noe av - hvorfor skal vi ikke endre skatten? Har ikke tabelltrekk, men trekker litt ekstra grunnet angst for baksmell. Tar tabelltrekket seg automatisk av reduksjon av lønn (fra 100% til 80%)?

Skrevet

skal ein ikkje forandre det viss ein velger 80% perm? trur det var noen som skrev det i eit annet innlegge her ein plass. Men eg veit ikkje skal ha 100% selv så då må eg ha det samme trekket.

Skrevet

Hvis man velger å ha 80% dekning, kan det være man får behov for en annen tabell.Særlig hvis man har tjent over 6G før og bedriften ikke dekker mellomlegget.

Jeg sjekker uansett opplysningene som kommer sammen med det nye skattekortet i januar, det har blitt veldig lett å gå inn på nettet for eventuellt å søke om nytt.

Skrevet

Ja det gjør den. Du betaler bare skatt for det beløpet du får utbetalt. Om du har valgt tar de tabeltrekk av dette.

Skrevet

Skulle stå har du valgt 80%.

Skrevet

Uansett, ved årets slutt når skatten gjøres opp, får en info om evt. restskatt eller skattepenger tilbake som om en har arbeidd og ikke hatt permisjon...

Skrevet

Men om du blir enslig forsørger skal du ha skatteklasse 2. Det kan du i så fall snakke med lingningskontoret om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...