Gå til innhold

Svangerskapdiabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det er noen her som har fått denne "diagnosen"? Jeg har nemlig fått vite at jeg har det. Måtte møte på svangerskapspoliklinikken hvor jeg skulle få all informasjon jeg trengte. Der gikk alt i 100 km/t for å si det mildt. Informasjon ble kastet i fanget mitt og med en tynn brosjyre og et blodsukkerapparat gikk jeg derfra- nesten litt deprimert.

Jeg måler nå blodsukkeret fastende og 2 timer etter hvert måltid, og jeg klarer ikke å få det helt ned innenfor normalen. Jeg har sluttet med brød, spiser bare grove knekkebrød, salat, og veldig magre pålegg. Det er jo søren meg fett og sukker i alt som finnes.

Det jeg merker nå er at jeg går halvsulten, små sur, litt små stressa over hva og når jeg putter ting i munnen- da jeg må vente til det har gått 2 timer før jeg skal måle neste gang osv.

Jeg vil veldig gjerne komme i kontakt med andre som har svangerskapdiabetes for å høre litt hvordan dere har det i deres situasjon... og kanskje utveksle oppskrifter/gode råd og oppbacking:)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan ta kontakt med Diabetesforeningen selv om det her er snakk om svangerskapsdiabetes.

Har selv diabetes i familien og det er mange matvarer som man ikke tenker over at skulle gitt høyt blodsukker men som likevel gjør det, melk f.eks!!

Hadde jo vært greit å få litt informasjon om dette slik at du kan finne en løsning der du ikke er småsulten hele tiden for det tror jeg nok jeg hadde blitt rimelig sur av!!

Alternativet er jo å ta insulin da hvis ikke du klarer å få blodsukkeret stabilt innenfor normalen, men det er jo igjen noe som du må jobbe med for å få regulert skikkelig, er ikke bare hokus pokus det heller.

Lykke til da, håper du klarer deg med riktig mat resten av svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...