Gå til innhold

Våkner av kvalmen om nettene...


BabyButterfly<3fødeklar

Anbefalte innlegg

Er så fryktelig kvalm, og det er nesten værst om nettene - våkner opp dødskvalm og sliter med å få sove igjen.

 

Noen som har gode tips? Eller generelle tips mot kvalme?

Har hørt farris skal hjelpe, men jeg liker jo egentlig ikke farris... Hjelper det så skal jeg vel klare å tvinge det ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva jeg gjorde eller om nattkvalmen rett og slett bare roet seg.. Men søkte en del her inne og tok helt av med alle tipsene.. Hehe..

 

Så kan jo skrive alt jeg prøvde:

* Tilskudd av sink (25 mg hver dag) da visstnok det lille embryoet trenger masse sink og mangel på dette kan gi kvalmt iflg en homeopat.

* spise mindre måltider før jeg la meg (overspiste litt i håp om at masse mat roet magen på natten men neida)

* drikke ingefærte med honning før man legger seg, evnt drikke litt av dette når du våkner. Kan også drikkes kald. 2 skiver fersk ingefær i kokende vann..

* salt lakrispastiller roet den verste kvalmen

* gå tur før man la seg for å være passe sliten

* seabands (litt usikker på virkningen der, men hadde de nå liggende..)

* Spise små måltider ofte hele dagen

 

Og ellers:

* ikke så glad i farris men blandet den 50/50 med eplemost og det går ned dersom jeg drikker sakte. Hjelper iallefall meg.. Har også vennt meg til farris bris med lemongras, dersom kvalmen er ille

* røde epler og gulerøtter går overraskende ned (ikke verste fruktfreaken i utg. punktet men nå er det nesten det eneste jeg spiser dersom kvalmen er ille.. Men har jo blitt ganske så mye bedre

* Akupunktur (sov plutselig gjennom nettene etter at hun satte kvalme + søvnpunkter)

* drikke masse vann..

 

Det var iallefall det jeg kom på nå. Håper noe av det kan være noe for deg..

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange abefaler å ha salte kjeks ved senga som du kan spise hvis du våkner . Man bør visst også spise noen FØR du står opp om morgenen - skal hjelpe mot morgenkvalme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...