Gå til innhold

Er dette kjipt? Ang. julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er veldig mange barn i sambo sin slekt, nieser, nevøer, faddebarn osv... Gaver til alle disse er alltid et problem. Så i år tenkte jeg at vi skulle kjøpe håndklær fra monogramservice til hele gjengen. Er det kjedelig eller? Dette er barn i skolealder.

Vet at to av dem vil synes dette er tamt, men de er de aller vanskeligste å kjøpe til (og litt utakknemlige, hvis det er lov å si det). Ønsker seg bare ting som koster minst 300,- (og det har vi ikke råd til når det er så mange) og bytter samme hva de får. Er det kjipt av meg å kjøpe noe som de (for en gangs skyld) ikke kan bytte.

Skrevet

kjøp det du vil! de som blir misfornøyde med gaver bør skamme seg! vi hadde en episode der svigerinnen min ringte og kjefta på mannen min for en gave vi hadde gitt nevøen hans. Jeg ble helt sjokkert faktisk.Man gir som man har råd til!

Skrevet

Hvorfor ikke gå sammen med andre i familien og spleise på gaver?

Skrevet

Signerer Devil in dark.

Synes håndkler, men eller uten navn på lyser krisegave lang vei.......med mindre det finnes på ønskelista da.

Skrevet

Det går iiikke an nei, for der i gården telles det gaver.

Jeg har slike håndklær selv og synes de er kjempegode, men så er jeg kanskje ikke så nøye jeg da... :-)

Skrevet

Nå er jeg opplært til at man aldri skal være utakknemlig for gaver man får....

Men personlig synes jeg det er litt kipt å få hånklær i julegave. Har et par eldre tanter som synes det er vanskelig å finne julegaver. Vi får ALLTID hånklær eller grelle duker......

Så lenge du VET at de ikke vil bli spesielt glad for å få et hånkle i gave, så ville jeg nok latt vær å kjøpe det. Gi heller et gavekort på Hm eller andre butikker som hun andre foreslo. gavekort på musikkbutikk, bokhandle, klesbutikk etc. Eller kjøp en marsipangris e.l til hver.

jeg synes dte er litt kipt å kjøpe en gave som absolutt ikke kan byttes fordi du ikke synes noe om at de bytter gaver. Det kan vel ikke være noe positivt for deg å kjøpe en vade som de kanskje bare stuer vekk innerst i skapet?

Skrevet

Det plager meg ikke at de bytter gavene, men blir litt irritert når de gjør det HVER gang. Jeg kunne selvfølgelig gitt penger da, men det er ikke vanlig i vår familie da.

Nå vet jeg at resten av ungene i slekta vil bli fornøyd med dette da, de er akkurat de to som er litt vanskelige.

Duger ikke med gavekort på HM heller for de bruker dyrere klær enn som så. Kan ikke akkurat gi ei halv Levisbukse heller.

Skrevet

Vil bare si at mine barn fikk slike badehåndklær med navn i fjor, og det er de beste vi har, så myke og gode. Så kvaliteten er det ikke noe å si på! Jeg er vel en slik kjedelig tante, i fjor ga jeg sengesett til alle mine tantebarn, og i år gir jeg håndklær som jeg kjøpte i sommer på kid... Sammen med de skal jeg gi gavekort til det lokale badeland, så det går nok bra. Men syns man skal gi det man føler for selv, om det blir for "billig" for mottakeren, er det vel dems problem..

Skrevet

Finnes jo mange gavekort da. Må ikkje vera klær. Musikk, film, smykker, sminke. Har også to i familien som er litt vanskelige å kjøpe til. Eg har rett og slett begynt å kjøpa Hardanger bestikk til dei. Kjipt no, men veldig kjekt om nokre år. Slenger gjerne ein liten ting i pakken da. Noe godt eller morsomt... Men desse to er begge konfirmert. Veit ikkje kor gamle "dine" er.

Skrevet

Hmmm. Ja, alle våre blir skuffa når vi ikke har råd til gaver i år. Det er jo egentlig tanken som teller og jeg syns ikke du skal la deg styre av kontrollerende svigerinner osv. Men om du vet at noen ikke blir fornøyd så er jo ikke tanken spesielt god, he he.

Skrevet

Vet ikke om du vil ha tips, men må bare si at når jeg sliter med å finne på ting ender jeg alltid opp med å kjøpe flaxlodd/5 ukers lotto kupong ol...:) Pleier å være ganske populært, spesielt hos de litt større barna som skjønner at de kan vinne...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...