Gå til innhold

er de nåken som har erfaring om cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg sliter veldig me angst og har vel og fått meg ein depresjon,er begynt på behandling og går nå på fontex.har gått på den før men føler den ikkje tar angsten min.lurer derfor om da er nåken her som har de slk som meg og om cipralexen er bedre for slike problemer.eg er så sliten nå,sover nesten ikkje og har angst stort sett heile dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann du=)

Jeg vet at medisiner mot angst/uro osv kan ha en virketid på noen uker.

Så bivirkningene kan liksom få en til og gi opp og føle at det ikke virker.

Men gi behandlingen noen uker.. prøv vertfall så kan hende du vil få god virkning av den.=)

Håper det vil hjelpe deg snart=)

Skrevet

Cipralex har hjulpet meg veldig bra på min angst og depresjon, men som det blir sagt ovenfor her så tar det noen uker før den begynner å virke. I starten syntes jeg den bare jevna ut humøret mitt - jeg hadde ikke lenger de store nedturene, men var aldri i riktig godt humør heller. Dette ble bedre etterhvert.

Lykke til!

Skrevet

jeg har gått på cipralex i rundt 4 år nå å har aldri kjent noe til verken angsten eller depresjonen siden.

men, det tar ca 3 uker før virkning trår ikraft.

jeg føler meg som før jeg ble syk, å det er hærlig trenger ikke tenke å kjenne på hindringene og de vonde følelsene som jeg hadde.

som sagt dette er veldig varierende fra person til person.

MEN, da jeg begynte å planlegge å bli gravid, anbefalte legen meg å enten trappe ned på dosen eller klare å kutte den ut, pga den kan ha uheldig virkning inn på forsteret..

jeg kuttet helt ut,men jeg er ikke like dårlig som da jeg ikke gikk på de men er ikke helt på topp, legen sa hvis det blir verre så skulle jeg bengynne på de igjen..

så det er litt å tenke på, håper det hjalp deg...

lykke til.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg gikk i et par år på cipralex og remeron, hadde veldig nytte av de.

Men sluttet med de før jeg ble gravid, og vil ikke ta noe mens jeg er gravid.

Får se hvordan det går etter føselen. Merker jeg ikke hadde så bra av å kutte rett ut......

Men sånn generellt så synes jeg cipralex fungerer veldig bra! (og remeron)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...