esor Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Hvor mye grøtpulver har man når man skal lage velling? Og kan de drikke det av de vanlige tåteflaskene eller må det være større hull i sutten?
Matja Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg bruker bare mam-smokker, så jeg brukte en Aventsmokk da jeg ga velling for å holde styr på det. Jeg tok en litt tykk nål som jeg hadde i kokende vann (sikkert ikke nødvendig men...) før jeg stakk hull i toppen slik at det hullet som var der ble større. Klippet vekk den lille tuppen som kom da jeg laget hullet. Når jeg laget vellingen tok jeg 200 ml melk (vann + pulver) og helte det i en beholder som jeg kunne bruke stavmixeren i, for det ble så klumpete hvis ikke. Vet ikke hvor mye pulver jeg hadde i, men et par tre toppete t-skjeer. Den ble ganske tykk. Du ser egentlig hvor mye du trenger. Bare ta litt etter litt grøtpulver i. Den skal være litt tykk da, men ikke sånn at babyen må suge seg i hjel for å få noe ut, som jeg gjorde en gang. Da tok jeg bare litt mer vann oppi jeg da. Har alltid ferdig kokt vann på vannkokeren som jeg helte oppi. Ps! Det er lurt å varme vannet litt ekstra når du skal lage velling. Til melk varmet jeg det i 40 sek, men til velling i 50 sek. Laaaangt svar, men jeg er jo bergenser, så klarer ikke å forklare ting med få ord ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå