mmmariah Skrevet 12. oktober 2007 #1 Skrevet 12. oktober 2007 Ser inne på Nav sin nettside at det står dette her; "Det er viktig å være oppmerksom på at totalutbetalingen for hele perioden ved 80 prosent uttak er lavere enn hva som vil bli utbetalt ved 100 prosent dekning." Er det lov? Skal vi som velger 80% dekning tape økonomisk for at vi ikke velger kortere permisjon med 100% ????? Er det mulig??? Hvor mye er det snakk om egentlig? Jeg skjønner ikke dette jeg....... Nav kan jo ikke mene dette? Det er jo meningen at man skal få den samme summen men enten i 80% eller 100% over viss tid vel?? Jeg blir sprø av alt skjemaer og forskjellige regler og alt jeg... Sukk
Månestrålen :-) Skrevet 12. oktober 2007 #2 Skrevet 12. oktober 2007 Hvis dere begge har årslønn på 400 000 kr vil dere få utbetalt ca 338 000 ved 100 % og ca 332 000 ved 80 %. Dvs dere taper ca 6000 kr brutto. Har dere laver inntekt, blir tapet mindre.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Det beste er å ta 100 % i ti mnd, og så ta permisjon uten lønn fra jobben i de to neste mnd. Du må bare spare litt:) Helt utrolig at NAV ikke klarer å gjøre noe bedre med den ordningen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå