Gå til innhold

Tjener 1 million i året på og ha jobb i Reddbarna, dette reagerer jeg faktisk på

Anbefalte innlegg

syns de kunne ha unnvært mindre lønn når man skal jobbe for en slik organisasjon! 500.000 hadde vært lønn nok, er ikke det minste merkelig at folk betaler masse penger for og være barnefadder når man tenker på at det meste av pengene går til og dekke lønninger til de ansatte! har selv besteforeldre som har reist ut som misjonærer og der var det ikke fete lønninger som lokket, men og kunne hjelpe mennesker som har det vanskelig og ikke har penger til mat eller noe.

Burde skamme seg de som tjener så mye på og jobbe i en bistandsorganisasjon!

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg om at det stemmer at lønnen er 1 mill, men er uansett ikke enig med deg. Da må man diskutere lønninger generellt i samfunnet.

Før så man feks på det å være sykepleier som et kall. Man jobbet så og si gratis med gamle og syke. I dag tenker få sånn. Så hvorfor skal feks de som velger å jobbe i Redd barna tjene mindre enn andre som gjør en viktig jobb?

Tror ikke nødvendigvis idealister er de rette til å jobbe i bistandsorganisasjoner. Mener de må lønnes godt, så vi får dyktige og motiverte arbeidere.

Jeg synes det viktigste er å få tak i dyktige folk, ikke hva det koster å lønne de. Hvis et menneske kan utrette store ting for noen som lider, så synes jeg det er en liten pris å betale.

Og jeg vet utrolig lite om belastningen i en slik jobb.

Herregud så tåpelig HI, skal de som jobber i slike organisasjoner jobbe gratis de da? De må da få lik lønn for jobben de, som ander som har tilsvarende stillinger i andre organisasjoner.

Syns du er smålig.

Annonse

Lønna står vel i forhold til utdanning, fartstid, arbeidsmengde, ansvar, upraktiske arbeidstider, konkurranse m.m. Synes egentlig det er bra at slike jobber lønnes godt - for å skaffe dyktige og engasjerte folk. Hvorfor skal ledere for bistandsarbeid tjene dårligere enn andre ledere i tilsvarende bedrifter?

Ikke enig HI. Hvis man kun skulle jobbe med et såkalt kall så ville dyktige mennesker med lang fartstid, erfaring, engasjement og gjerne en lang høyere utdannelse kun jobbe i noen år i en slik stilling. Da er det mye viktigere med kontinuitet slik at de får bygget opp en god organisasjon og uttrettet planer på sikt. Slike stillinger krever MASSE og bør også lønnes bra. Og nå er det slik at 1 million faktisk ikke er en stor lederlønn. Og det fungerer vel ikke sånn at 100 kr fra fru hansen går rett i lønningsposen til direktøren. Det blir litt for enkel tankegang.

Det er da tross alt mye bedre at de som gjør en nyttig jobb for redd barna tjener godt enn et for eksempel reklamefolk har høy intekt. De lever tross alt av å forsøke å få andre mennesker til å kjøpe ting de ikke trenger.

For meg er det helt greit at de som gjør samfunsnyttig arbeid tjener godt men helt uforstålig ar eiendomsmeklere, musikkere, reklamefolk og mange advokater skal ha så mye i lønn.

De som burde skamme seg er de som sitter her hjemme med penger nok og slår seg på brystet fordi de er "så gavmilde" når de gir 200,- kr til TV aksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...