Gå til innhold

beholde eller ikke beholde*?*?

TBM28 er lykkelig 4barnsmamma

Anbefalte innlegg

Venter nå nr 4, og vi har fra før 3 nydelige barn fra 19 mnd-7 år.

Vi har vore sammen i 10 år og har hus og bil. Mannen har en god jobb der han tjener godt, og jeg er ringevikar på sykehjem....

Da jeg fant ut igår at jeg var gravid igjen var det så mangen tanker som surret i hodet på meg,.,,

Mannen er 1 mnd borte og 1 mnd fri, jeg holder på med bil lappen, skal bygge hus på 325 m2.

Mannen mente jeg måtte velge...om vi skal beholde eller ikke.....

Utfra meg så orker jeg ikke abort...

Det første mannen tenkte på at vi måtte ha større bil..... men det haster ikke for min del.....

Hva sier dere??

råd mottaes med stor takk

Fortsetter under...

Forstår godt at du grubler over dette med å ha intet mindre enn 4 unger. Men samtidig er dere VELDIG priviligert! Dere er sammen, har god råd.. og 3 søsken. Selv om eldste mann kun er 7 år, er det utrolig hva en 7åring gjør av hjertens lyst. (tenker på litt mating av grøt og byssing- som kan være avlastende for deg når minstemann skal ha litt kos) Og med god råd kan man jo leie seg ei barnepike fast et par ganger i uken- til avlasning på de to midterste. Eller ha vaskehjelp en gang i uken. som frigjør mye av deres tid til å bruke på ungene i steden for :-) Her er det mange muligheter.

Selv har jeg 3 søstre. Vi ble alle 4 født i en periode på 5,5 år. Vi har det fantastisk sammen, og de er mine beste venner den dag i dag (jeg er 37nå). Min mor og far har alltid uttrykt hvor glade de er for å ha 4. Det beriker hverdagen deres slik, både da vi var små og nå (har fått 12 barnebarn også) Jeg kunne godt tenkt meg 4 selv. Har økonomi og mann- men er på vei med nr 3 nå....en evt nr 4 får vi ta seinere:-)

Men for dere høres ikke abort ut som noe reelt alternativ. Du ønsker ikke abort, og mannen din lar deg velge (han vet at det er du som må ta svangerskap og ammeperiode)

Dere har nok penger og plass. Og fornuft og hjerte som har stor kapasitet til en til. Jeg vil nå gratulere jeg... håper at dere velger å være en herrlig storfamilie:-)

klem og lykke til

Tusen takk for god støtte og godt råd :)

Han mener 3 er nok og iallefall nå vil han sterelisere seg....

Jeg selv liker mangen barn, og har alltid hatt lyst på mangen barn.

Mannen selv er enebarn, og jeg selv har 2 mindre søsken. :)

Uansett så får jeg god støtte av venner og familie, og jeg har alle i nærheten som hjelper meg masse når mannen er på jobb....

Så jeg tror jeg går for å beholde det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...