Gå til innhold

Wow! Jeg fikk første innlegget i oktoberklubben :o)

Anbefalte innlegg

Får håpe det ikke blir det siste også, da!

Mandag 8.oktober fikk vi en jente på Storken på Haukeland :o)

Hun ble født en dag før termin og var 4350 gram og 53 cm. 36 rundt hodet. Stor liten prinsesse :o)

Vi kom hjem fra sykehuset i går, onsdag.

Dagene ser ut til å gå med til amming, bleieskift og sutring pga melkespreng. Fytti grisen så vondt det er. Grøss...

Prinsessen er stort sett grei og sover en del på dagtid. Foreløpig har vi bare hatt 3 netter med henne og det har vært en rolig natt og to netter med skrik og skrål. Håper det blir bedre nå som mage og tarmer er blitt vant med livet utenfor livmoren :o)

Hvordan har dere andre det da?

Fortsetter under...

Hei,

Fikk dagen etter deg og kom hjem i går. Alt er bra, men puppene er jo et kapittel for seg selv!!! Kommer jo nesten ikke ut døra her hjemme med de svære harde greiene. Mye bæsjebleier og amming, men masse kos og. Mer enn sist, er vel litt tryggere denne gangen.

Storesøster på 6 er verdens stolteste og da vi skulle se idol i går ( som er viktig for henne) tok jeg henne i å sitte å se på lillesøster istedet. SMELT!!

Lillesnuppa er en trøtt type og var jo ganske liten da hun ble født (3112), så hun blir vekket hver tredje time for mating. Tenker jeg må en tur på helse stasjonen neste uke for å se at hun legger på seg.

Hei hei!!

Vi fikk en gutt den 7, to dager før termin. Var på sykehuset helt til fredag. Gutten var perfekt, men er født med åpen gane. Det er bare helt bakerst i det myke, ikke sånn hareskår og sånn, og det er jeg så glad for på hans vegne!!

Det som er litt slitsomt med dette er at han ikke får så veldig vakum når han skal suge, så amming var uaktuelt som matingsform den første uken. Han ble så fortvila stakar, for instinktet sa jo hva han skulle gjøre, og så fikk han ikke til. Det var så fælt å se på!!!

Vi ble i tillegg også utrolig slitne, for jeg må pumpe hele tiden og vi gav ham mat med medisinbeger. Nå har han fått spesialflaske, og jeg har fått brystpumpe til 3000,- dekket av Herr Stat, takk og lov for velferdsstaten!!

Da vi kom hjem og roet oss litt klarer vi å amme littegrann, for kosens skyld, hvis både han og jeg er rolige og ikke supersultne og stressa.

det er mye bæsjebleier ja, men de tar stort sett far seg av mens jeg pumper...

Sovinga går det bedre og bedre med, selv om han har snudd døgnet og har 3-5 våkentimer om natta.

Han er uansettt helt herlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...