Gå til innhold

Noen som har noen gode råd mot kvalme?


mariamus

Anbefalte innlegg

Jeg er kvalm fra jeg våkner om morgenen til jeg sovner om kvelden. Har vært det i en og en halv uke, og det føles nesten som om det bare blir verre (eller kanskje det bare er jeg som blir sliten). Dette er mitt tredje svangerskap, har vært kvalm de andre gangene og men ikke på langt nær slik som nå. Er veldig usikker på hvor langt jeg er kommet. Tror det kan være rundt 7 uker. Prøver å småspise litt kjeks, druer farris o.l. men føler det hjelper lite. Middag orker jeg ike spise lenger for formen daler rett ned etter middag.

 

Er nå desperat etter gode råd mot kvalmen!!! Jeg har høy terskel for å kaste opp og har ikke gjort det ennå. Burde jeg kanskje bare kaste opp, bir det bedre av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gangen jeg var gravid hjalp d å spise lakris... Tyrkisk pepper drops f.eks...Funka kjempe bra på meg iallefall...:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei synes synd på deg... jeg har også vært ekstemt kvalm og spyd mye fra uke 6 til ca 12, merker at jeg igjen har litt mer kontroll og kan greie og utsette spying ved å distrahere meg selv ved å spise gå tur ol... ellers fikk jeg beskjed av legen min å ta reisesyketabeletter... slike postafen... men disse blir du avsindig trøtt av og jeg sover nesten døgnet rundt når jeg tar de... men de hjelper deg å slappe av og det er strengt tatt bedre å sove en å sitte med hode i do... Jeg tar de de dagene jeg føler meg ekstra råtten;) Ellers vil jeg råde deg til en annen tørstedrikk en vann... hva som helst... for å spy på vann gjør vondt, eplejuice har hjulpet meg.. holder blodsukkeret oppe når du ikke får i deg noe mat og gjør brekkningen ikke så ekkle... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars du, jeg er kvalm også og meg hjelper farris med smak,seabands som jeg egentlig har på hele tiden. og begynner å spiser om morgen selv om det er vanskelig.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

uff ikke godt med denne kvalmen nei...

 

med nr 1&3 var jeg kvalm i 9 mnd (jenter)

med nr2 (gutt) var jeg bare kvalm de 3 første mnd.

 

Nå venter jeg nr 4 og har vært kvalm i 14 dager, og tok testen igår og jaggu der var den positiv!

 

Jeg spiser masse ting med litt saltsmak, det hjelper på min kvalme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også fryktelig kvalm i litt over en uke, men nå har jeg vært på helsekost å kjøpt noen sånne armbånd som presser på et punkt under håndleddet, og det funker faktisk :¤) Jeg har ikke hatt så stor tro på det, så da var det ekstra gøy når jeg dagen etter våknet og var i storform (sammenlignet med dagen før...)

 

Tror det heter Akupressbånd, hjelper for reisesyke og annen kvalme :¤)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei :) skriver det her også så folk blir informerte om det:

tenkte berre at eg skulle informere om at du ikkje skal spise meir en 50gr lakris/salmiakk pr. dag... Eg hadde slik lakris kick når eg var gravid med førstemann, men så hørte ag at d kunne vere farlig p.g.a at du kunne få høgt blodtrykk, så eg spurte jordmora når eg var på ultralyd i uke 18 å ho sa at d var greit, men ikkje meir en 50gr. (ikkje for å virke formanende, men tenkte d var greit å informere om det siden d ikkje er så mange som veit om det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær! Det hjalp meg mye i mitt forrige svangerskap:) Enten ingefærbrus eller ingefærgele (fås kjøpt i de større dagligvarebutikkene, blant tørket frukt). Bare pass på at du ikke spiser for mye av det, kan bli litt uggen i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...