Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har eller har hatt det? Jeg har fått dette bekreftet hos gynekolog, men fikk ikke vite så mye om hva som kan gjøres med det. Fikk henvisning til infertilitetsklinikk og venter på time der. Har ikke prøvd å få barn nå (har ett fra før), men kommer til å prøve nå da jeg skjønte at det haster pga FSH-verdien. Er 34 år. Hva har skjedd med dere? Har dere fått hormonbehandling? Blitt gravide? Mange spørsmål, takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10620591-h%C3%B8ye-fsh-verdier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia:o)

Det kommer veldig an på HVOR høy verdien din er. Min er mellom 38 og 69, så jeg vil ikke respondere på behandling i forhold til IVF eller annen hormonbehandling for og bli gravid på egen hånd.

Jeg er nå i gang med eggdonasjon som er min eneste mulighet for og bli gravid.

Annonse

Hei du!

Tror du har veldig bra muligheter jeg :o))

Jeg er 40 år og min FSH var på 18 eller 19 for et par mnd siden. Fikk beskjed av gyn at jeg nok kunne prøve prøverørsbehandling, og at jeg kanskje klarte å få frem et egg eller to ved stimulering. Jeg er nå på Medicus i Trondheim, og klarte å stimulere frem 9 egg sist syklus!! ;-) Ganske fornøyd med det, selv om bare to ble riktig befruktet. De ble desverre ikke satt tilbake pga manglende/veldig tynn livmorslimhinne, så nå ligger de på frys og venter til neste syklus om ca 4-5 uker. Krysser fingrene for at livmorslimhinnen da kan vokse seg litt større ved hjelp av hormonstimulering :-)

Ønsker deg lykke til :)

Tusen takk for oppløftende svar! Jeg har skjønt at det er vanlig å behandle med Pergotime for å stimulere eggløsning, men vet du om det er vanlig med IVF? Eller prøver man på "gamlemåten" (he he) hvis man får til å modne egg?

Krysser fingrene for deg:-)

Hei igjen! :-)

Jeg prøvde pergotime (dobbel kur) i en syklus - nulle effekt! Men dette varierer helt sikkert utifra syklusene dine, og hvor bra du responderer. Gyn sa til meg at det ikke var vits i å prøve flere kurer, og at vi ikke hadde noe mer tid å kaste bort dersom jeg ville gå for IVF. Om jeg ikke ville det, så var det selvfølgelig mulig å prøve flere sykluser med pergo, og det kunne jo være at vi var heldige som han sa... :-)

Ved IVF bruker man andre, sterkere stimuleringsmetoder, og jeg fikk da som sagt frem mange egg, selvom de høye FSH verdiene jo tyder på at eggreserve-lagerene nærmer seg slutten. Hun må Medicus fortalte at selv om en har høye FSH og LH (også disse var høye hos meg), så trenger det ikke å bety at man ikke lykkes i å bli gravid. Perioden fra da verdiene begynner å indikere (alså stige) at eggreserveve minker og frem til de faktisk er slutt, kan gå over år. I disse årene kan en ha gode og dårlige sykluser, og treffer en gode sykluser så er også muligheten til stede å klare å bli gravid på egen hånd. Men det var vist en ganske så liten mulighet i min alder da... :-(..

Jeg valgte iallefall IVF pga verdier, alder og bra mulighet for å kunne lykkes :)

Du må nesten bare høre hva de anbefaler som den beste løsningen for deg.. :o))

Klem

Takk igjen:-)

Har time på fertililtetssenter om to uker og vil sannsynligvis få svar på alle spørsmålene da. Synes bare det er så lenge å gå og tenke ... Men nå har jeg fått svar på en del av det jeg lurte på, takket være dette forumet;-)

God helg!

Heisann. Jeg ser du spurte om andre hadde høye FSH verdier. jeg har jøye, den høyeste har vert på 17. Jeg er 21 år gammel, og det er helt unormalt for en på min alder. For at jeg skal slippe å forklare alt om igjen hva jeg har vert gjennom så vil jeg anbefale seg å gå inn på siden min. www.tryne-dagbok.piczo.com

les om historien min, om problemet mitt og gå les de siste innleggene i dageboken (se på datoene, de nyeste ligger helt nederst på siden.)

Håper du kan få litt hjelp av å lese det.

Lykke til

Annonse

Eggdonasjon kan man få ved ulike klinikker i utlandet (Island, Finland, Russland, Tsjekkia osv).

Nettsiden til min klinikk er www.avaclinic.com

Der kan du lese mer om ED. De har også to klinikker i St.Petersburg og Riga.

Du må nok regne med og betale rundt 45.000-50.000

Dette er da for alle eggene til donor, medisinene hennes, samt innsettingen. Dine medisiner kommer i tillegg. Får du egg på frys koster det i underkant av 10.000 og bruke disse.

Vi er mange ED-jenter inne på www.onskebarn.no

Her vil du kunne skravle med jenter i samme situasjon som deg, og du vil få mange tips og råd om selve prosessen, og i valg av klinikk.

Håper og se deg der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...