tulle15mai:) Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 vi har vært sammen i 7 år nå, og gift i et år. vært samboere i fire år.. vi diskuterer litt og i tvil hva slags ordning vi skal ha med pengene?? vi har hvert vårt kort til hver vår konto hvor hver vår lønning kommer inn.. vi bruker pengene om hverandre, regninger, matkjøp etc.. men jeg føler vi liksom bør ha en felleskonto??? hva gjør dere?? takk for svar
våken_om_natta Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hver vår konto. Huslån trekkes fra kontoen min, billån samt alle andre regninger fra hans. Den som har penger betaler mat, bensin osv, og når måneden er over, er begge kontoene tomme... :-)
Mille** Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Felles konto, funker helt suverent. Hvert sitt kort da. )
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hvert vårt kort hvor lønningene kommer inn på.. Jeg har 1-2-3 konto (lønnskonto,sparekonto og regningskonto)... Når vi får lønn fører vi over alt, utenom 3000 kr, til sparekontoen.. Jeg fører fra sparekontoen og til regningskonto etterhvert som regingene skal betales.. Vi kjøper mat om hverandre, men det er som regel jeg som har ekstra penger på kortet til matkjøp..
Kondis som en murstein Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 En konto - hvert vårt kort )
sofen78 Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har et felleskort som vi bruker til mat og div. Der setter vi inn like store beløp hver mnd. Ellers har vi hver vår konto og kort i tillegg. Når regninger skal betales, setter jeg inn halvparten av beløpene inn til samboer, så betaler han hele regningen fra sin konto. Har bare blitt sånn, fungerer bra for oss ihvertfall.
NoDoubt Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hver vår bankkonto med minibankkort til. Hver måned trekkes det fast beløp fra hans og min konto inn på en felles konto. Fra felleskontoen trekkes lån, alle regninger, sparing. Det vi har igjen på minibank kortene bruker vi på mat, klær o.l. Er mitt tomt får jeg låne hans eller så overfører jeg penger fra felleskontoen. Er jeg som står for det aller meste av handelen her i huset. Fungerer kjempe bra:-) Og vi har alltid penger til regninger o.l med det systemet:-)
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Felles konto - hvert vårt bankkort.
Blind Gudinne Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har "bare" vært samboere i 6 år, emn vi har også hver vår konto hvor lønna kommer inn. I tillegg har vi en felles regningskonto hvor vi setter inn en fast sum begge to hver mnd, begge to sitter da igjen med lommepenger hver (2-3000 hver). Regningskontoen går alltid i pluss- med tanke på de mnd som det ikke er såååå mye regninger som andre- altså er det penger der til uventede "overraskelser". Når det gjelder de lommepengene vi sitter med hver for oss er det ikke sånn at nå har du brukt opp alle pengene dine, så da har ikke du mer før neste lønn. Vi bruker dem litt om hverandre =) ( Mest jeg som bruker da....)
FuriLaks Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Hver vår konto, men en felles matkonto. Så deler vi utgiftene broderlig:)
tulle15mai:) Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2007 til dere som har felles konto og hvert deres kort... setter dere av noe til en sparekonto? blir nok en feleskonto her ettervert.. herregud, vi er jo gift og deler jo i prinsipet alt annet g pengene om hverandre, så skjønner ikke vhorfor vi ikke bare kan samle det..?
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har vært sammen i 5,5 år og gift i 1 år, vi har ikke fells konto og vil ikke ha det heller. Han betaler huslån, strøm, vann og kloakk osv. mens jeg betaler maten og bhg regninga. Ellers går det vel litt om en annen med hvem som kjøper hva men jeg synes det fungerer bra, vil ikke ha felles konto!
MissAntrop Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Hei, Vi laget et budsjett hvor vi satte opp hver enkelt sin lønn og utgifter. Feks trening, mobil, studielån på meg. Bil, trening på sambo.Så delte vi lån og husleie på to og satte inn hver vår del på felleskonto. Av det vi satt igjen med da tok vi ca 20% og satte inn på felleskonto som skal gå til mat, strøm og slike ting. Vi brukte % fordi han tjener mer enn meg, så da ble det ikke så skjevt fordelt. Hadde vært kjipt om jeg satt igjen med 3000 i mnd og han med 10 000.. Det vi sitter igjen med da bruker vi til hva vi vil Mulig dette var fryktelig dårlig forklart, så spør gjerne om det er noe som var uklart
meg & to små vampyrer Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har en felleskonto til alle felles utgifter. Setter inn avtalte summer der hver måned. Dvs det vi trenger + litt ekstra. Og så har v hver vår konto ved siden av. Om det er økonomisk krise bruker vi alle pengene,men om vi har det bra med penger så har vi litt øk frihetssfølelse:)
Nit@™ Skrevet 11. oktober 2007 #15 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hver vår konto, som jeg disponerer. Jeg ordner alt med regninger osv og har hovedansvar for handlingen. Han kjøper inn han også, men det er bare slik "hjelp.. har glemt" ting ) Bruker nok ganske likt fra begge kontoer til felles utgifter (hus/strøm/tlfosv)
Mille** Skrevet 11. oktober 2007 #16 Skrevet 11. oktober 2007 Ja, vi har en felles sparekonto, men der er det kr 0 for tiden. Har kjøpt leilighet, ny bil og campingvogn + dratt på to ferier siden i april, så alt er brukt opp. ;o)
Libido- Skrevet 11. oktober 2007 #17 Skrevet 11. oktober 2007 Har hver vår slik som dere men det trekkes en fast sum fra de kontoene over til en felleskonto hver mnd. Det er en rengningskonto. Der alle fellesutgifter blir betalt. Hus, bil, strøm, bhg, studielån etc.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 11. oktober 2007 #18 Skrevet 11. oktober 2007 Vi er gift, giftet oss i sommer =) Har hver vår lønnskonto i samme bank, en felles regningskonto (hvor alle regningene blir betalt fra), hver vår sparekonto (men er jo felles penger da!) og har tilgang til alle kontoene til hverandre. Har også egen sparekonto til jenta vår som vi har tilgang til/har felles begge to =)
hund&barn@fullrulle Skrevet 11. oktober 2007 #19 Skrevet 11. oktober 2007 En konto, hvert vårt kort. En sparekonto og aksjefond...
Mulle :) Skrevet 11. oktober 2007 #20 Skrevet 11. oktober 2007 Felles konto og hver sitt kort =) Funker fint her
Hera Skrevet 11. oktober 2007 #21 Skrevet 11. oktober 2007 Har hver vår lønningskonto med hvert vårt Visa kort. Itillegg har vi en regningskonto, hvor vi setter inn ett beløp hver når vi får lønning, fra denne kontoen går absolutt alle regninger, også lån. Så har vi en "matkonto", her setter vi også inn ett fast beløp hver mnd, som vi kun bruker til mat, på denne kontoen har vi kun ett vanlig minibankkort. Det som da står igjen på lønnskontoene våre er det som vi bruker på oss selv, sånn som klær, restaurantbesøk, kino osv. Føler at vi har god oversikt over pengene:0)
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 11. oktober 2007 #22 Skrevet 11. oktober 2007 Felles konto og vært vårt kort;)
rava Skrevet 11. oktober 2007 #23 Skrevet 11. oktober 2007 Vær vår lønnskonto med egne kort. Regningkonto hvor det trekkes fast beløp til vær mnd. Alle regninger minus huslånet går herfra. Huslånet trekkes fra gubben sin lønnskonto. Stort sett all mat og klær til ungene kjøper jeg. Det som står igjen på gubben sin lønnskonto blir reserve når det blir slunket mot slutten av mnd.
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 11. oktober 2007 #24 Skrevet 11. oktober 2007 en felleskonto og hver vår egen konto utenom:-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 11. oktober 2007 #25 Skrevet 11. oktober 2007 Vi har hver vår konto, men han setter lønna si rett over på min konto når den kommer (unntatt et par tusen som han bruker til bensin og annet dill som han vil ha). Jeg betaler alle regninger og lån, mat, klær og diverse, så derfor jeg "har" alle pengene. Fungerer kjempefint her i huset i hvertfall ) Men nå bruker stort sett ikke mannen min en eneste krone i hverdagen da, som sagt så er er det bensin og evt. en brus og tyggis i ny og ne:))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå