~turbogutten og lillebror~ Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Tok det med førstemann... Jordmor som sa jeg burde ta det, for det var så bra! Men nå klarer jeg ikke se flaska en gang:( Har prøvd kapsler også, men de lukter så grusomt de også, jeg kaster opp hver gang jeg prøver! Noen som har funnet en lur måte å få i seg tran på selv om de er kvalme?? Jeg er snart 17 uker på vei....
Athina' Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Kjøp tranperler på apoteket! De er bittesmå! og man trenger bare 1 om dag og de koster 29 kroner :-) Jeg gjorde det forrige dagen og det er suverent, ikke noe tranlukt og det er bittesmå kapsler/perler man svelger med vann :-)
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Tror det er viktigere å tenke på at du skal ha det bra og heller tylle i seg tranen når du føler deg bedre :-). Jeg tar kapsler og de er veldig fine. Får ikke sånn tran-gulp av de hele dagen heller -som jo er en fordel siden jeg også er veldig kvalm om dagen :-).
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Nei, det tar jeg ikke. Spiser veldig ofte fisk her i huset.
Smånetta 14.mai Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er hyperallergisk mot fisk og tok vegetabilsk omega3 i mange år før tranen ble så ren at jeg kan ta den. Det er linolje og smaker ikke noe særlig av noe og finnes i kapsler.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tar trankapsler. Tar de sammen med stooor slurk med vann og heller nedpå med et vannglass etterpå. Da unngår jeg å gulpe opp transmaken resten av kvelden.
tertilus Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Tar to omega 3-kapsler hver dag. Piller er sååå mye bedre enn flytende tran.
Ranveig R Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Eg har tatt trankapslar gjennom det meste av svangerskapet - med unntak av dei vekene eg var aller mest kvalm. Då kom alt i retur uansett, så det var ingen vits. Var eg deg ville eg droppa tranen til du er litt mindre kvalm, og heller begynne igjen då.
Mamma til go'jentene Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 tar to möllers dobbel hver kveld. Jormor sa det ikke var så mye tran i dem, men tror det er bedre enn ingenting. Klarer ikke vanlig tran...
tyr1977 Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 En spiseskje hver morgen med både tran og biovit! Noen vaner fra barndommen har jeg beholdt Det som virkelig smaker dritt er jo den Floradix Formula'en som jeg må ta!
SheWitch med nr to Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg klarer ikke tran, men dytter i meg kapsler. Passer på å spise litt først for å legge lokk på det hele i tilfelle det kommer en rap etterpå
power puff Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tar tranpiller, tar de på kvelden slik at jeg slipper og gå og rape den ekle smaken! Tar også folat, multivitamin og c.vitamin. c.vit er bra mot sterkk merker, bygger opp huden innenfra slik at den ikke sprekker så lett. Er visst det eneste som hjelper (tips fra en veninne som er hud terapaut)
Ezmeralda Skrevet 12. oktober 2007 #13 Skrevet 12. oktober 2007 Tar 2 trankapsler rett før jeg hopper i loppekassa om kvelden. Da slipper jeg å "hilse" på tranen utover dagen.
line_n & sara Skrevet 12. oktober 2007 #14 Skrevet 12. oktober 2007 jeg tar høykonsentrert omega 3 ca 4 g om dagen.. har aldri vært noen stor tran-fan! tror faktisk tran bare er norsk propaganda så vi blir kvitt all fiskelever vi har til overs!! da er det bedre med fiskeolje fra hele fisken! og i store doser, så jeg får mitt, og babyen får sitt!
ogladi Skrevet 12. oktober 2007 #15 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg tar meg en spiseskjei tran nesten hver morgen. En flaske som står igjen fra tidligere har jeg forbannet meg på å gjøre slutt på. Jeg er svært positivt overrasket over hvor greit det går jeg! Det kan tenkes at jeg kjøper kapsler når det er slutt på flaska. Mest for enkelthets skyld, ikke så mye begrunnet av vond smak. Men jeg har ikke bestemt meg. Det er jo veldig mye billigere med flytende tran da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå