Gå til innhold

8 uker på vei..2 cyster på eggstokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var i dag hos gynekolog. Det ble tatt innvendig ultralyd, og vi fikk se et bittelite embryo som var normal i størrelse og blod som piplet i årene. Alt vel, men da hun tok en titt på eggstokkene mine ser hun at jeg har to stk cyster på venstre eggstokk. De er tilsammen på ca 6 cm.

 

Hun fortalte meg at det var forholdsvis vanlig knyttet opp mot svangerskap, men at hun vil ha meg inn igjen på kontroll i uke 12.

 

Må jo si at jeg ble litt skremt. Hvordan påvirker dette barnet, og må man fjerne eggstokken ved en eventuell operasjon? Hun sa den ofte sprekker av seg selv eller skrumper inn etter hvert om hormonproduksjonen i kroppen øker.. Hvis den sprekker, vil det da renne ut væske av skjeden?

 

Noen erfaringer ifht dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en stor cyste i forrige måned som bare forsvant av seg selv. Det trenger ikke nødvendigvis å bli noe problem for deg. Jeg merket ikke noe til væsken, men jeg tror at legen sa at dette blir absorbert av kroppen om den krymper, eller renner ut av skjeden om den sprekker.

 

Jeg håper de bare forsvinner av seg selv. Lykke til videre i svangerskapet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde cyster på begge eggstokkene og i livmoren gjennom to svangerskap. Mormoren min hadde det samme.

 

Jeg var ganske liten inne i magen og var helt upåvirket av det. Lillebror var større, og den ene cysten var så stor at hun faktisk trodde det var en fot når hun kjente den på utsiden. Lillebror fikk litt skev fot, men den rette seg i løpet av en uke etter at han var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går veldig bra..jeg har mange på mine eggstokker.Du vil få veldig vondt et par sek/min kanskje når de sprekker men det har ikke rennt ut noe vann til meg.Men fikk veldig mange ul i siste svangerskap for og passe ekstra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter svarer:

Det er godt å høre at det ikke trenger å være farlig. Litt smerte skal jeg nok klare, bare det går fint med den lille...

 

Ukene frem mot ultralyd igjen blir lange tror jeg...uff, men,men.... fikk i det minste se at det var liv i den lille i dag, og det er jo bra :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...