Gå til innhold

Hvordan vite om jeg må ha utskrapning eller ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble gravid for første gang for en uke siden....5 positive tester, og jubelen i taket! Men så på tirsdag, seks dager etter første positive test, begynte jeg å blø....ganske mye og veldig plutselig. Dro til legen og ble undersøkt, men de kunne ikke si noe spesielt. Ble sendt til sykuset for innvendig ul, men her kunne de heller ikke se noe....jeg var bare 4 + 6 da jeg var på sykehuset, så det er kanskje ikke så rart at de ikke kunne se noe? Men mitt spørsmål er da: hvordan kan jeg vite at alt kommer ut av seg selv? Hvordan vet jeg om jeg må til utskrapning? Håper så intenst at jeg slipper det.... Blør enda litt, men mye mindre enn i går. Tok forresten en ny test i dag morrest, og den var negativ.

Takker alle som tar seg tid til å svare:)

Fortsetter under...

Tusen takk for svar! :)

De på sykehuset sa bare at de ikke så noen ting på ul og at jeg måtte vente å se om blødningen gav seg, om jeg fikk smerter o.l. Jeg var jo kommet så kort i svangerskapet, og fikk inntrykk av at det var derfor de ikke kunne se noe....og da kan de jo heller ikke se om alt har kommet ut eller ikke! Det er i alle fall det jeg tenker.... Håper så veldig på å slippe utskrapning, for sambo er bortreist, og jeg vil ikke alene på sykehuset:( Nå har jeg så godt som sluttet å blø...bare litt brunt igjen, så vet ikke om det er noe godt tegn eller ikke? Har ikke smerter egentlig, men det er akkurat som om jeg av og til kjenner svaaaake menssmerter nederst i magen.....kan også være at jeg bare innbiller meg det, eller at jeg spenner magemusklene for mye (gjør det når jeg er stressa eller nervøs).

Huff, ikke noe morsomt å gå rundt å være så nervøs.....bare skriv hvis dere har innspill!

Hei

Jeg opplevde det samme som deg. Var kommet til ca uke 8. Fikk blødning som varte i ca ei uke. Vanlig menustrasjon uten smerter. Var på innvendig ultralyd i forrige uke, der kunne de ikke se noe tegn til foster eller til at jeg hadde vært gravid. Trodde de burde sett noe. Fikk tatt blodprøver som skulle vise om jeg hadde SA. Skal ringe for å få svar på de på mandag. De sa heller ikke noe om utskrapning til meg når jeg var på sykehuset. Jeg var bare glad til og håper at jeg slipper det.

Kanskje du kan få tilbud om blodprøve for å få svar eventuelt få ny time til ultralyd om et par uker?

Lykke til!!

Hei og takk for svar:) Trist å høre at du også har mistet....det er ikke en god opplevelse.

Jeg fikk tatt blodprøve da jeg var på legekontoret på tirsdag, men har ikke fått tilbud om ny blodprøve.... Men jeg tok en graviditetstest på torsdag, og den var negativ, så jeg er i alle fall ikke gravid lengre. Men produserer kroppen fortsatt hcg hvis det er rester i livmora? Da ville jo i så fall testen fortsatt vært positiv...hmm! Håper også så veldig at jeg slipper utskrapning. Kjenner etter symptomer hele tiden, og innbiller meg at de er der.....vil bare slutte å tenke på det!! Men symptomene vil kanskje være ganske kraftige dersom det er noe igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...