Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. I flg. BiM er jeg 9 uker på vei f.o.m. i morra, men i flg. lege er jeg 8 uker på vei. HMMM... Noen som kan dette og vet hvor langt jeg er på vei når siste mens var 17.august? Takk for hjelpen!!! (PS: jeg er førstegangs og aner liksom ikke så mye om dette enda....)
ballblom Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg lurer på det samme :-) Sånn er det for meg også. BIM sin måling ligger én uke før terminkalkulatoren sin.. hmm..
1, 2, 3!!! Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg hadde første dag i siste mens 16. august. Ut i fra menstelling er jeg 8 uker på vei i morgen. (ble satt en uke tilbake på UL forrige uke,så er da bare 7 uker...) Så da må vel du være 8 uker i dag, ut i fra mens.
JuniBbay:) Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 min siste mens var 17 august, og jeg er 8uker i morgen:) gå på babyverden.no og gå på termin kalkulatoren der, den er ganske eksakt:)
RaPe Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 rot på min regning også. Men du skal iallfall telle fra første dag av siste mens, -derfor vil et svangerskap vare i 40 uker (+ to dager eller noe slik..) Men ialfal, hvis første dag av siste mens hos deg var 17.aug, skal du være 8 fullgåtte uker i morgen, og dermed begynne på din 9. uke. I dag er du 7+6. Jeg har ca samme termin som deg vil jeg tro. men gleder meg til UL (i desember engang...) så jeg får en termin jeg kan forholde meg til. min siste mens startet 9.aug, men så er kroppen min litt treig, så jeg regner at el var tre og ikke to uker etter. Derfor sier jeg 16.aug istedet for 9.aug... skal til lege neste onsdag, så da får jeg kanksje vite litt mer... Første gang jeg gikk gravid, var jeg "sikker" på tellinga mi, men likevel ble jeg flyttet en uke tilbake på UL... derfor er det ikke SÅ nøye med en termin før etter jeg har vært der synes jeg. virker som de aller fleste blir flyttet tilbake på UL.. -det er kanskje fordi selve befruktinga kan skje dager ETTER samleie også, og ikke bare der og da... ??? ikke vet jeg... Jeg sier iallfall at jeg er 8 uker i dag!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Det er forskjell på å være 9 uker på vei og i niende uke. Du er i niende uke fra du er 8+1 til 8+6. At du er i niende uke er ikke det samme som at du er ni uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 fra du er 8+0 til 8+6 er du i din 9ende uke...og det er det BiM går ut fra.... tror eg....klarer ikke helt sette meg inn i dette...hehe
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Du er ikke i niende uke før du er 8+1. Når du er 8+0 er du åtte hele uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Hei! Det kommer jo også an på hvordan man sier det.. Å være 8 uker på vei er noe annet enn å være i uke 8.. Når man er ferdig med 8 uker (f.eks 8+1) er man 8 uker på vei, men man er i uke 9. Gir det mening? =)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Hehe! Så litt for seint det var andre som hadde forklart dette før meg.. Sorry repeaten.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #11 Skrevet 12. oktober 2007 Takk, alle sammen for svar. Ble vel litt klokere... :-) Går etter det legen sa jeg da, og ikke det som står her på BiM. Men det er litt irriterende at det står 9uker her, når jeg er 8uker.. Forvirrende dette her. Hehe.. Morsomt at flere har samme termindato da :-) Men det skulle vel bare mangle i dette langstrakte land :-) Lykke til, alle sammen!
*mai-lille* Skrevet 13. oktober 2007 #12 Skrevet 13. oktober 2007 Hadde også første dag i siste mens 17. august. Er etter termin beregninger 8+1 dag på vei. Altså i niende uke. Var på tidlig UL og ble da satt tilbake vel en uke, men jeg vil ikke helt tro det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå