Gå til innhold

Amming om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby er 9 uker. Sover med meg i senga. Har som rituale at siste amming er i senga, og det bruker vi nesten 2 timer på. Til slutt legger vi oss ned, og jeg pupper han i søvn.

Har kommet inn i en ond sirkel, der han våkner etter en liten stund og er hysterisk før han får puppen inn i munnen. Han "misbruker" den rett og slett.

Han får nok mat, legger på seg, og er grei og harmonisk, spiser normalt på dagen, har nok tissebleier og ellers utrolig blid og grei.

Trenger sårt gode råd til å få han til å slutte med "suttingen", og gjerne og til å få han til å legge seg i egen seng.

Alle råd er gode, og mottas med Enorm glede og takk

Hilsen søvnløs og fortvilet og sliten mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smokk! :)

Ikke amme han i søvn hvis du kan. Amme i stua kanskje, og bær han i senga når han er så trett at han ikke greier å protestere :)

Hadde også blitt fortvilet og sliten hvis jeg var deg! Ikke nødvendig å bruke 2 timer på en amming heller vil jeg tro.

Spise, rape, spise, rape, så burde han vel være mett en stund?

Hvor sover han om dagen? Sover vel uten deg da?

Kan nok bli litt slitsomme dager å bryte sirkelen, men det vil være verdt d på lang sikt...

Skrevet

Viss jeg ikke ammer han i søvn, blir det HYL & SKRIK!!!!!! Og han er vel for liten til å skrike seg i søvn?!

Om dagen soverhan i vogna. Må trille han til han sovner, og da kan han sove fra 1t - 3 t.(det har skjedd en gang)

Skrevet

Ja,han er for liten til å skrike seg i søvn.

Personlig syns jeg ingen babyer skulle trenger det da, men d er en annen sak...

Skrevet

Du har kommet i en ond sirkel ja, det er viktig å prøve å lære barna til å finne søvnen av seg selv.

Jeg har hatt litt av det samme problemet med min som nå er 12 uker, jeg står konsekvent opp og sitter i stua og ammer, for så å legge henne tilbake i senga igjen. Prøver å få henne til å sovne selv i senga om kvelden. Lar henne ikke skrike seg i søvn, hun er for liten til det, men du kan si det blir ofte mange turer innom rommet om kvelden for å stru´yke over kinnet og gi tilbeke tutt. Det er slitsomt å gjennomføre dette, men du har mye igjen for å være litt standhaftig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...