Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Del Skrevet 11. oktober 2007 jeg har termin 13. juni, men har bare kontrakt i jobben min ut februar. hvordan blir det da hvis jeg ikke får forlenget kontrakten etter februar?? får jeg ikke foreldrepenger da? Står at "For å motta foreldrepenger må du ha vært iinntektsgivende arbeid i minst seks av de ti siste månedene før du begynner stønadsperioden din. Du kan slutte i arbeid og motta foreldrepenger tidligst 12 uker og senest 3 uker før termindato"..."For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak." Hvordan regner de da du foreldrepengene? Tar de gjennomsnittlig lønn de siste ti mnd.? Eller tar de utgangspunkt i den inntekten jeg har når jeg går ut i permisjon? Er vel ikke så lett for meg å finne meg en ny jobb 3 mnd. før fødsel.....hva hvis jeg blir sykmeldt før jeg slutter? vil det da regnes frem til sykmeldingen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10616107-utregning-av-foreldrepenger/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå