Gå til innhold

Hvordan fortalte dere det til barnefaren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange klarte å beherske seg og finne på en hyggelig måte å fortelle det på.

Selv fikk jeg skikkelig sjokk da den klare blå streken lyste mot meg. Både positive og negative, mest negative, tanker raste rundt i hodet mitt. Ringte han på jobben og slet fælt med å fortelle hva som hadde skjedd, men var tydelig opprørt. Jeg klarte ikke si direkte at jeg var gravid, så først måtte han gjette hva som hadde skjedd. Han var blant kollegaer og kunne ikke si at han gjettet på graviditet uansett. Så klarte jeg til slutt å si at jeg hadde tatt en sånn test og at det var strek på den. Etter det begynte jeg å strigråte, mens han klarte å komme seg bort fra kollegaene og minne meg om at dette bare er en god nyhet.

Å se den positive testen er definitvt det mest absurde jeg har opplevd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt å vente med å fortelle han det til jeg hadde tatt en ny test. Men da han stod å ventet på meg utenfor jobben for å følge meg hjem, tenkte jeg at jeg bare måtte fortelle det. Så jeg sa at jeg hadde en halvårsgave til han, og ba han lukke øynene.. så tok jeg opp graviditetstesten av vesken, og holdt den opp til han. Det tok mange sekunder før han så hva det var. hehe, han snudde og dreiet på testen og skjønte ikke hva han så på ;-) Men da han forstod det ble han kjempeglad :D:D hehe

Skrevet

Da jeg testet posetivt,ventet jeg med og si noe som helst til han....Reiste på shopping(som en liten panikk løsning)Der fant jeg en body der det stod ``i love my dad`` 10 roser og et kort der det stod ``gratulerer du skal bli pappa``

Da han kom hjem lå alt på bordet sammen med 4 graviditets tester.Mens han kikket på dette hadde e gjemt meg inne på et annet rom så han kunne få noen minuttet til og tenke på det;)

HAN BLE KJEMPE GLAD,det var planlagt.

Så til alle foreldre(han sine er skilt)Kjøpte jeg en blomst til hver der det stod ``gratulerer dere skal bli besteforelde vis alt går etter planen``

Dette er første barnebarnet til alle,så gjett om det var mange glade den dagen da!!!!

Skrevet

jeg bare fortalte det rett ut med en gang testen viste positiv. Jeg kan ikke holde på slikt.

Men denne gangen viste han det føre meg nesten. Han tok meg på puppene en dag og jeg trakk meg fort unna og sa AU. Da smilte han og spurte "er det en til på vei eller?" OJ den tanken slo meg ikke med en gang ettersom jeg er sååååå inne i ny jobb og flytting i nyt hus med masse oppussing.

Men neste morgen tok jeg testen og han smilte der han lå i sengen når jeg kom inn. JA, vi vennter en til sa jeg da litt redd.

Skrevet

Hmmma ja hvordan skal jeg formulere dette da,,,,

Altså jeg tok testen idag, og er altså gravid med nr 4... er i sjokk enda...

Min ektemann er på jobb og kommer ikke hjem før om en mnd :(

sendte han en sms, og rett etter ringte tlf.... han holdt på å besvime...

samme som jeg gjorde mandagen, 3 ganger på 15 min.

så vi er i begge i sjokk enda

Skrevet

hei...tror jeg og venter nr fire så jeg aner ikke hvordan jeg skal si det til faren...det var ikke planlagt og jeg gikk på p sprøyta men har alle tegnene på at jeg er gravid så var til legen i dag og tok blodprøve og han skulle henvise meg til ul så får jeg se om jeg skal ha og eventuelt hvor lang på vei jeg er...jeg kjenner bevegelse og jeg er utrolig dårlig på mårraen og i løpet av dagen...jeg er så dårlig at jeg må legge meg ned og slappe av og nr før jeg kaster opp...så som sagt tror jeg er gravid men vet ikke hvordan jeg skal fortelle han det...han spurte meg i går om jeg var på tjukka men jeg sa nei fordi at jeg vil vente til jeg har resultatet av blodprøven og at jeg har vært på ul før jeg forteller han det....

Skrevet

skal på utdrikkingslag me min lillesøster i mårra, så tenkte æ måtte teste mæ i dag sånn at æ ikke begynte å drikke i mårra me dårli resultat.. Så tok no bare en test på badet hos min søster for bare ei lita stund sia, å jaggu va den positiv.. Gjennom tåra å skjelvanes hender (av glede å redsel samtidi) fikk æ tatt en mms av testen å sendte den til han!!! :) Han ringte å va helt målløs å gla å redd han å! (redd bare fordi vi har mista så mange ganga... )

Lykke til

Skrevet

Eg tok bilete av testen og maila over til han på jobb. Og følte det gjekk hundre tusen år før telefonen ringde og eg fekk reaksjonen, som eg var litt spent på. Men han vart veldig glad :-)

Skrevet

Han visste at jeg var "sen". Kjøpte test, og tok den... Han var på jobb (men bare 2 min unna) så jeg ringte bort mens den lå på vent og lurte på om han ikke skulle komme hjem en liten tur....og se på testen...Han var hjemme på 30 sekunder ;o))))

Jeg turte ikke se på den før han var hjemme, så han fikk æren. Og lurte på hva som betydde hva av kryss og streker. Så jeg sa at det står jo på testen!!! Ved siden av der!!! Og jeg var jo gravid.. hihihi...Ble veldige glade, men overraskede begge to. Var litt uvirkelig.

Skrevet

Hos oss var det han som fikk lese av resultatet... så det var han som måtte fortelle meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...