Gå til innhold

Noen som vet hva vaniljesukker er på engelsk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva som kan erstatte det? Skal bake bursdagskake til ett årsdagen til datteren min og vi har nettopp flyttet utenlands så jeg har ikke peil på ting og tang her enda... Håper noen kan hjelpe meg! Haster litt..

Skrevet

Vanilla sugar??

Hmmm, hehe, skal sjekke ordboken, to sek;)

Skrevet

Stod ingenting i ordboken, så kanskje det rett og slett er vanilla sugar da;)

Skrevet

Jeg har sjekket tre ordbøker og det står ikke i noen. Har vært i butikken for å finne noe som kan ligne, men nei.. Det må hete noe helt annet har jeg funnet ut. Men, hva er det store spørsmålet...?

Skrevet

vanilla-flavoured sugar (engelsk)

vanilla-flavored sugar (amerikansk)

Skrevet

Kan du ikke lage det selv?

Kjør 4 - 6 gode bourbonvaniljestenger med ca 1 kg sukker i en kjøkkenmaskin til både sukkeret og vaniljestengene er ganske pulveriserte. Sil det og putt det i en boks.

Skrevet

Det er vanskelig å få tak i utland.... Ofte må man lage selv;-)

Skrevet

Da jeg bodde i skottland hdde de fleste butikker bare vanilje essens paa saan bitte liten flaske som stod i bakeavdelingen, men noen indvandre butikker solgte vaniljesukker :)

Skrevet

Er som sagt ikke vanlig i utlandet. De har det i Scandinavia, men ikke særlig utenfor disse landene. De har noe lignende i Tyskland, men er ikke helt det samme som i Norge. Så derfor er det beste å lage selv, kan være vaaanskelig å finne;-)

Skrevet

vanilla essense eller vanilla extract. Har funnet det på små flasker i bakeavdelingene i utenlandske butikker.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Skal lage selv eller se om jeg finner boksen i en av flyttekassene. Tror jeg har smuglet med meg en boks et eller annet sted.. Hihi..:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...