Gå til innhold

Klær...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Av rein nysgjerrighet... hvor lenge kunne dere gå i deres vanlige bukser. Er i uke 27/28 nå, og det er ikke så lenge igjen til jeg må bytte dem ut kjenner jeg... Er det noen som har prøvd mamma-klærne fra H&M, hva synes dere i såfall om dem??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skiftet klærne i skapet for mange uker siden. Er 25 uker nå. Kan du virkelig gå i vanlige dongeribukser for eksempel? Mine mammaklær er fra både H&M, Lindex og div andre steder. Helt ok alle jeg har vært bort i. Lykke til med klesbytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mammabukser på sensommeren. Får på meg olabuksa mi som er lav i livet, men klarer ikke bøye meg med den. Har kjøpt på Polern og Pyret, og er veldig fornøyd. Kan ikke se det er mammaklær for folk har spurt meg om jeg bruker det, så da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja...de er byttet ut for lengst!!! Fikk på meg buksene lenge, men synes det var så ubehagelig å gå & sitte med! Mammabuksene er såååå deilige!

Har kjøpt mange tunikaer, bukser, topper & strømpebusker/tights i mammastr! Har kjøpt på forskjellige butikker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med mammabukser da jeg var i uke 8 jeg. Da strammet de vanlige sånn at det var ubehagelig. Kjøpt de fleste mammaklærne på HM. Syns det er greit nok. Ikke altfor dyrt, det er jo bare en periode likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte rundt uke 12 med mammaklær. Har en del fra H&M, og synes de er kjempedeilige å gå i :) Har prøvd noe fra Kapphal, men synes de ikke er like gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! Helt utrolig at du fortsatt går i vanlige bukser!!

Måtte bytte ut dem nesten før det var synlig at jeg var gravid, for det var nettopp akkurat i buksekanten det begynte å bule ut først, så det var ubehagelig å sitte på jobben nesten med en gang.

Liker veldig godt mamma-klærne fra H&M, fordi det liksom er vanlige bukser, men med gravidstrikk i livet.

Prøvde en del bukser på lindex også (som er den eneste andre butikken jeg har sett mammaklær i det hele tatt...) men der er det akkurat som om de tror du legger på deg 20 kg på lårene og rumpa, bare fordi magen vokser.... Skikkelige posebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og tusen takk for alle svar:-) Joda, går greit med de vanlige Levis'ene fremdeles, men er vel av det slaget som er lave i livet. Har ei sånn gravidbukse, er ikke helt sikker på hvor den er kjøpt, men jeg synes den er heeelt håpløs, selv om den i utgangspunktet skal være i rett størrelse (M) siger den ned og jeg får saggerumpe og det "beltet" i en krøll. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kunne bare gå med vanlige klær til i uke 10. Alt som klemte lavt på magen var særs ubehagelig.

 

Jeg har kjøpt noen jeans på H&M og Polarn og Pyret, de fra H&M sitter faktisk aller best, men begynner å bli litt små nå i uke 26. Men de er skikkelig fine! Har fått kommentarer fra kollegaer som lurer på hvor jeg har fått tak i jeansene mine:-).

 

Ellers er jo moten nå til dags som lagd for å være gravid i! Tunikaer og lange kroppsnære gensere, spreke strømpebukser og korte skjørt. Jeg har nesten bare vanlige klær utover buksene mine;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT ALVORLIG??

JEg blir så irritert på folk når de sier de kjøper mammaklær når de er 9-16 uker på vei!!! Hallo, selvom dere er gravid så vokser dere ikke med en gang..babyen har så vidt vokst en gang når dere er 9 uker på vei.. syns d blir for dumt å høre på.. Lykke til videre..:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dem om det, får vel bli opptil hver enkelt det, kan jo hende det er noen som har lengta etter en unnskyldning for å slippe ut magen litt og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da kan jeg si deg anonym at jeg hadde mage allerede i uke 14, og svigermor trodde at enten var det tvillinger eller saa var vi mye lengre paa vei enn vi trodde. det var ingen av delene!! helt individuelt naar man trenger bytte ut garderoben sin, har ogsaa noe aa si hvilken klaer man gaar i til vanlig self og hvor liten/stor man er, hoyede osv..

 

dermed finnns det ikke noet facit svar for naar man trenger bytte fra vanlig klaer til mammaklaer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått høre at det har med magemuskler og fasong forøvrig å gjøre. Og noen vil jo gjerne vise frem magen sin også, og kler seg derfor i mammaklær. Ingenting galt i det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen vokser kanskje ikke med en gang, men ihvertfall i mitt tilfelle så ble jeg temmelig oppblåst. Jeg kjøpte meg noen vide topper for å skjule magen i starten for å unngå spørsmål. Hadde jeg brukt de samme toppene som jeg pleide hadde jeg sett småfeit ut. Det er ikke så okey å trekke på seg tettsittende topper når ting buler og man får bilringer. Så uansett om man vil fremheve eller skjule magen når man er ti uker på vei ser jeg ikke hvorfor det skal være noe galt i å kjøpe nye klær.

 

Er 26 uker på vei, men bruker stort sett mine gamle bukser, men jeg har belte på ytterste hakk og knepper ikke øverste knapp. Ingen sjangs til det. Har kjøpt en mamma bukse. Jeans fra H&M. Overraskende fin i ben og rumpe. Ser ikke mammabukse ut i det hele tatt. Jeg har valgt å fortsette å bruke mine gamle bukser for jeg er ikke så glad i bukser som går over magen. Dessverre er det ikke lenge til belte-trikset ikke fungerer lenger.

 

Hvorfor undertegner alle som skal kritisere andre med "anonym"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er jo forskjellig bygget må du huske! Jeg er lav og relativt slank, men livmoren min ligger slik at det lett blir press på den. Allerede tidlig får du mye mer blod og væske i kroppen og press mot de store blodårene rundt magen kan også gi ubehag. Jeg har for eksempel ikke kunnet ligge på rygg pga Vena cava etter uke 16 - dette pleier ikke å være et problem før i 3. trimester for de aller fleste.

 

Men det er jo klart at noen trenger noe å hisse seg opp over;-)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil kommenetere akkurat dette innlegget ditt "anonym". DU begynner en diskusjon her på Januarklubben, og spør oss andre om råd.. Og masse svar får du, så er du faktisk frekk tilbake! folk er forskjellige, og som noen har nevnt så er det en del som blir oppblåst alleredet i 1.trimester.. og da strammer jo buksene.. og hvem vil vel gå i ubehagelige bukser? Dette er opp til hver enkelt, og du er sikkert en av FÅTALL som kan gå med vanlige bukser når du er kommet så langt..! Så hvis du vil gå i vanlige bukser og andre vil bruke mammabukser så må folk få bestemme det helt selv.. så mener bare at hvis du skal være uhøflig kan du heller la være å spørre oss om råd.! Og en ting til, når du svarer slik kan du i det minste vise "hvem du er" istedenfor å signere anonym. Må jo stå for det du sier vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare dårlig av alle dere jeg..:-| folk som går med mammabukser å TROR de er store når de er ni uker på vei er folk som liker OPPMERKSOMHET... NEi vettu hva...gled deg heller til den dagen du virkelig blir stor å da er det ikke bare bare skal jeg love deg.. Alle kan kritisere meg, d bryr meg ikke.. eller kanskje det er folk som har masse flesk som får en unnskyldning.. d e så teit.. lykke til:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! hvis du blir så "dårlig av alle oss", så hvorfor i all verden er du her inne da? det er det jeg ikke forstår.. jeg syns bare det er flott at gravide kvinner liker å vise fram magen sin! de er jo så flotte! og om du syns noe annet, så får du gå en annen plass! bare ikke ødelegge stemningen her inne..! Du er bare ute etter å kommentere andre allikevel.. og det dummeste og faktisk det som er mest TEIT er at du ikke å tør å vise hvem du er.. ! og du sier at det ikke er bare bare å være stor, det er også helt individuelt! kanskje du syns det, og ikke andre! Noen storkoser seg i hele svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 27 uker på vei, og jeg bruker fortsatt mine dongeribukser. Og de er ikke lave i livet, akkurat. Det er neste er at jeg synes belte kan stramme litt når jeg sitter nede. Nå synes jeg selv at jeg ikke kan se noen gravidmage i det hele tatt, men svogeren min sa idag at NÅ har du fått gravidmage. Har alltid hatt stor mage, da jeg er overvektig, og sier hele tiden at jeg gleder meg til jeg har EN hel mage, og ikke to bilringer... og det har jeg ennå! Men jeg vet min xøster måtte rett over på mammabukser dagen hun fant ut hun var gravid, så det er jo helt individuelt om hvor oppblåst man er i starten. Jeg var bare kvalm og sliten, jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke har bedre ting å irritere deg over skal du jammen bare holde stilt. Hvordan andre opplever tiden fra unnfangelse og videre er opptil hver enkelt. Man kan jo føle seg oppblåst el.l og derfor føle behov for omstendighetsklær. Hvorfor i all verden gidder du å bruke tid på å irritere deg over andre!???? Skjerp deg... Beklager, må bare si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har erfaring med bukser fra exit, mamalicius eller noe sånt. Den er helt ok, sånn under magen bukse. Så har jeg to dongeri fra Kaphal...noen som jeg ikke klarer å bruke mere. De krympet så i det strikketøyet som skal være over magen, at de sklir ned hele tiden. Og dongeridelen begynner å bli ubehagelig trang... (er i uke 28) Men har nå endt opp med H&M sine "tights-bukser" helt ok, men nå begynner magedelen å bli litt kort, slik at de også sklir ned. Men de er passelig i bredden. Er ikke spesielt tykk/tynn, kanskje litt mere kilo enn nødvendig. Men alt i alt er det den beste buksen...har kjøpt to like, fordi det var den eneste typen som var grei å bruke. De svarte falmer fort i fargen, men til hverdags holder det. Bare å pynte til med fine topper! Har også en velurbukse fra H&M, men den er litt pussig...veldig vid og stor strikkedel til over magen. Så den blir nok mer mot slutten bukse. Den finnes det også velurjakke til. Har en del mammaklær, men det brukes mye, da jeg er i jobb som er aktiv.

 

De vanlige buksene, byttet jeg ut rundt ultralyd tiden. magen kom fortere denne gangen...mer tut på den... :) Men ikke noe stort fundusmål...er nok bare slappe magemuskler!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidu, sjarmerende innlegg av deg. Har ikke svart annet enn at den ene gravidbuksa jeg har havner i en krøll og er irriterende og ubehagelig jeg, dessverre har jeg ikke hatt nett-tilgang etter det innlegget så har ikke fått lest de svarene jeg har fått før nå. Av dialogen bør du jo se at det er flere anonyme der, de diskuterer jo seg i mellom...

At jeg velger å være anonym synes jeg er er en privatsak, det er en grunn til det og den vedkommer ikke deg. Det er åpenbart flere som velger det samme, av ulike årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fornuftig svar. Sliter litt med å finne klær jeg synes er fine og som passer og sitter skikkelig, burde vel kanskje begynt å leite før det var slik at olabuksene begynner å stramme for fælt;-)

Trur forresten jeg velger å overse kranglinga over her heretter jeg, men synes det er litt trist at en tråd som egentlig var seriøst ment skal bli sånn og skulle ønske de som ikke har noe konstruktivt å bidra med kunne holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo litt dumt sagt da. det kan vel ikke plage deg om andre legger seg ut litt tidligere? jeg er ganske slank og merket svært tidlig at klærne mine ble for små. så der er det nok forskjeller fra person til person. Dessuten er det viktig at man føler seg vel, og noen ganger kan man føle ubehag ved at det klemmer på magen, selv om det kanskje er mest psykisk i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er litt sånn noen ganger at vi er en haug med gravide damer og noen er litt mer hormonelle enn andre, da er det lett å henge seg opp i kommentarer og setninger som ikke har noe med saken å gjøre. Fott at vi er forskjellig alle sammen, og sikkert lurt om man konsentrerer seg om seg selv og nyter sin egen graviditet, man har nok med det, og la heller alle andre gjøre og føle som de har lyst til. Ang mammaklær så har jeg også fått mange positive kommentarer på de jeansene jeg har fra hm! Og de fleste av mine venninner bruker stort sett jeans i over 1000 - kronersklassen. Så da kan de ikke være så ille :) Men lurt av deg å prøve litt her og litt der på forskjellige butikker og finne den du liker allerede nå så tidlig som mulig, jeg har blitt ganske stor nå, og jeg orker ikke prøverom så mye lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...