Gå til innhold

Ville dere kjøpt bolig i et boretslag m ca 20 boliger derav 3 var kommunal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som en barnevenlig plass, men er litt skeptisk etter at jeg fant dette ut. Hva ville dere gjort, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du kan ha en naturlig skepsis til folk som bor i kommunale leiligheter. Det er dog mange ulike grunner til at noen ikke klarer å skaffe seg en egen leilighet. Dårlige naboer kan man finne overalt hvis du skjønner hva jeg mener. Er det et borettslag er det jo regler for hvordan man skal bo og oppføre seg, og et styre å henvende seg til dersom noen bryter disse.

Skrevet

Da jeg jobbet med dette tok sjefen min alltid veldi hensyn til at leiligheten var i et borettslag og valgte dermed kun ganske ok folk til disse kommunale leilighetene. Som regel er det kun mennesker som har det tøft økonomisk, de tunge rusbrukerne f.eks ble aldri plassert slike steder.

Skrevet

etter at en venninne av meg i snart 2 år har leid en kommunal bolig av div grunner må jeg si nei. Herregud så mye rart på 1 sted. Sorry hvis noen blir støtt nå.

Skrevet

Tror også at de ikke plaserer tunge rusmisbrukere i slike boligfelt, er vel ikke helt det jeg er mest bekymret for. Tenker mest i retning av om det blir vanskelig å selge boligen en gang i framtiden, fordi folk er generelt skeptisk til kommunale boliger. Hva tror dere om det?

Skrevet

Skjønner. Ja noen er veldig skeptiske til kommunale boliger og noen tror det er for vanlige folk med litt dårlig råd,

Men jeg syns det er viktig å fokusere på forskjellen mellom kommunale boliger i strøk/bygg der alle boligene er kommunale og enkelstående leiligheter i borettslag:) Sistnevnte er absolutt ikke så ille:)

Skrevet

Mine tanker...

Vi bor nå i blokk og nærmeste leilighet er kommunal. Vi visste det ikke da vi kjøpte og hadde ikke kjøpt om vi hadde vært klar over det... Men det har ikke vært noen problemer de årene vi har bodd her. Likevel vet jeg at det har vært store problemer med denne leiligheten tidligere. Et av problemene er at det har vært vanskelig å få kastet ut beboere pga saksgang ol i kommunen + tolkning av lovverk. Her i borettslaget er det stopp av salg av leiligheter til kommunen fordi det er vanskelig å forholde seg til.

Nå planlegger vi så smått flytting. Der vi ser på hus er det også omtrent 20 boenheter(alt skal selges/leies ut). Det vi er redd for i det boligfeltet er at noen leiligheter/eneboliger skal selges eller leies ut til kommunen. Det er såpass boligmangel at det tas nok ikke hensyn til andre beboere ved eventuelle kommunale boliger. Og jeg må si at jeg vil ikke ha alkoholikere som naboer.... Jeg vil bo et sted der jeg trygt kan sende unger ut...

Hadde jeg visst at det ble "skikkelige" folk som skulle bo i de kommunale boligene hadde jeg ikke brydd meg. Problemet er at det vet man jo ikke... Og på dette stedet vet jeg en del om en del av disse menneskene og det jeg vet gjør meg ikke noe mindre sikker på hvem jeg ikke vil ha som naboer..

Og jeg er ikke i tvil om at kommunale boliger gjør det vanskeligere å selge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...