Tittiting Skrevet 11. oktober 2007 #1 Del Skrevet 11. oktober 2007 Lurer på om noen kan svare meg på dette. Pr idag jobber jeg i to jobber, men samme arbeidsgiver (to forskjellige avdelinger). Har 50% (FAST)natt det ene stedet, og 40 % (VIKARIAT)dag det andre. Har nå blitt sykemeldt fra begge stillingene på grunn av blødning - er 6 uker på vei. Jeg er litt usikker på hva som skjer etter nyttår med min 40%stilling - mulig at hun som har den kommer tilbake. Da vil jeg bare ha 50 % på natt. Hvordan vil fødselspenger da regnes ut når jeg har termin i mai? Jeg ser det som mindre sansynlig at jeg vil kunne finne meg en 40% stilling på dagtid etter nyttår, for det er vel slik at fødselspenger regnes ut av den inntekten man har når en går ut i permisjon? Regner med å begynne å jobbe i min 40%dagtid jobb ganske snart, men usikker p ånattevaktstillingen, da den er svært belastende og tung. Hvis jeg blir videre sykemeldt fra min nattevaktstilling, men får tilrettelagt arbeid på dagtid.... Vil jeg da beholde nattevaktstillegg, og at fødselspenger også beregnes utfra disse? Vil gjerne finne ut av dette, da det har med planlegging for videre arbeid å gjøre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10615069-har-to-jobberforel%C3%B8pigutregning-av-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Del Skrevet 19. oktober 2007 Kan ikke svare deg på alt: Men har du varierende inntekt, dvs varierende stillingsprosent de siste seks mnd, så tar de gjennomsnittet av disse mnd. Har også lest at har du varierende inntekt før de siste fire mnd, men 100 prosent jobb de siste fire mnd før permisjonen begynner, så tar de utgangspunkt i de fire siste. Var jeg deg ville jeg når du var klar for det kommet meg tilbake på jobb. Stått på, og håpet du fikk mer jobb. Si at du gjerne vil komme tilbake etter permisjon men gjerne med full stilinng om det er ønskelig. Viktig å vise engasjement og være pågående! Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10615069-har-to-jobberforel%C3%B8pigutregning-av-f%C3%B8dselspenger/#findComment-10687085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nr.4 på vei Skrevet 25. oktober 2007 #3 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hei... er du sykemeldt mens du er i jobb, så får du jo sykepenger for det du har jobbet. Blir du sykemeldt frem til barnet kommer så får du samme sum frem til da og så går det over til permisjonspenger. Det kan jo hende du blir sykemeldt på nattevakte, men ikke den andre. Da får du jo sykepenger for den ene stillingen. Blir du 40% sykemeldt frem til fødsel så mister du ikke pengene dine etter jul. Jeg har et vikariat frem til 1 mars og da går jeg ut i svangerskapspermisjon. er ikke lenger ansatt der, men har jobbet i 6 mnd av de 10 siste mnd, så jeg får permisjonspenger. Lykke til... men er det noe du lurer på syns jeg du skal snakke med noen på nav.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10615069-har-to-jobberforel%C3%B8pigutregning-av-f%C3%B8dselspenger/#findComment-10734300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå