Gå til innhold

Er det bare meg som ikke har eget vaskepulver/tøymykner til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før hun ble født bestemte jeg meg for å vaske alt babytøyet med vanlig vaskepulver og tøymykner. Fikk heller bytte til noe uten parfyme og diverse hvis hun viste seg å reagere på dette.

Er litt redd for at de skal ende opp med å ikke tåle noen ting hvis man ikke utsetter dem for noen ting..

Men, virker som "alle" har et eget vaskemiddel til de små.. Stemmer det?

Skrevet

Vi har fordi det er endel med eksem i min mor sin familie (jeg har ikke eksem selv) og jeg er veldig glad vi valgte å gjøre det slik for mellomste utviklet atopisk eksem og hadde jeg brukt vanlig vaskemiddel da hadde jeg nok hatt ganske svart samvittighet for det i ettertid, nå vet jeg at det ikke er noe jeg gjorde galt i hvertfall. Med eldstemann gikk vi over til vanlig vaskemiddel etter han ble 10-11 mnd, men pga mellomste bruker vi nå bare nautral vaskemiddel og kommer med å fortsette med det til han vokser eksemen helt av seg (nå er han eksemfri i sommerhalvåret, men får tørre flekker på vinteren). Er enig med at man ikke bør skjerme barna for alt, men det skader helelr ike å være litt forsiktig med noen ting når de er helt små. F,eks måtte guttene vaske hendene i begynnelsen før de fikk tafse på mini, men når mini passerte 3 mnd var vi ikke så nøye på det lenger, vi vasket alle babylekene før han fikk dem, men vasker dem ikke hver dag nå lenger, tenker litt bakterier er bare sundt osv.

Skrevet

jeg bruker omo og vanlig tøymykner på tøyet til sønnen min..bytter hvis han reagerer på det..jeg mener at det ikke er nødvendig med parfymefritt så lenge det ikke er behov for det..

hvis man bruker parfymefritt ffra første stund blir de sikkert mer ømfintlige oxo

Skrevet

Nei, jeg bruker det samme vaskepulveret og skyllemiddelet til babyen som til resten av familien:o)

Bruker Blenda Sensitive og bytter litt på skyllemiddelet.

Skrevet

Vi bruker Blenda sensitive vaskemiddel og skyllemiddel for sensitiv hud, det er fordi jeg selv får hudkløe av vanlig vaskemiddel. Hadde jeg ikke hatt hudkløe selv, hadde jeg nok ikke brukt eget vaskemiddel til babyen.

Skrevet

Vi har ikke det. Men vi har byttet fra Omo til Neutral. Og vasker alle klær med samme vaskemiddel. Tøymykner har vi Comfort Sensitive, men det er fordi den lukter så godt :)

Skrevet

Vi bruker omo color og tøymykner uten lukt. Det har vi gjort så lenge jeg kan huske, og det er faktisk en stund før hun ble født.

Jeg bruker lite parfymerte produkter på henne, siden jeg selv er allergisk mot dette. Jeg reagerer på utrolig mange syntetiske luktstoffer, litt greit hvis hun vokser opp og kan ta bussen uten at øynene begynner å renne.

Skrevet

Nei, jeg er ikke helt enig med deg der. Dersom det er risiko for å utvikle allergi, astma, elelr eksem så bør en faktisk unngå å eksponere babyen/barnet for utløsende faktorer så lenge som mulig, men i andre tilfeller er det ikke noe problem. F.eks er vår mellomste, som har eksem også en type som lettere kan utvikle allergi (typisk for barn med eksem at de lettere får astma/allergi også) og vi ble derfor rådet til å kvitte oss med katten vi hadde før, og det gjorde vi. Hadde han ikke hatt eksem så hadde det tvert i mot vært lurt å ha katt og eksponere ungene for de ekstra bakteriene osv. Ble litt rotete dette her, men håper du skjønner hva jeg mener?

Skrevet

her i huset vaskes alt tøy med samme vaskemiddel OMO for farget eller hvitt tøy, også bytter jeg på skyllemiddel...alt etter som hva slags lukt jeg liker :)

Skrevet

Jeg bruker rimco vaskepulver jeg. Gidder ikke betale 3 ganger så mye for omo, når det andre gjør samme nytten. Men hadde noen i familien vært ømtålige for slik, så hadde jeg selvfølgelig byttet :)

Skrevet

Jepp her er det også variert:) Kjøper blå comfort innimellom for jeg liker den, ellers går det vel på mest sensitiv og parfymefri skyllemiddel, pulver er vanlig omo.

Skrevet

Her brukes samme over hele fjøla, vanlig vaskemiddel og sensitiv tøymykner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...