Gå til innhold

Flutide og overvekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere som har barn som bruker flutide eller andre inhalasjonskortikosteroid, merket noe til vektøkning etter at barnet deres begynte med medisinen? Vi merket det på vår sønn. Han gikk opp i vekt da han begynte og var overvektig så lenge han gikk på medisinen. Men har gått ned til normalvekt etter at han slutta med medisinen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt bruker pulmicort (kortison), men tar også ventolin, for tiden i store menger. Jeg opplever motsatt effekt fordi det da er stadig er kvalm, småspist og hyper og har store vansker med å puste og derpå også vanskelig å spise. Men kanskje det også hadde vært tynnere ennå nå fordi du kanskje mener at medisinen binder vann eller senker forbrenningen og ikke bare spiser mer? Jeg kan heller ikke husker at barnet har lagt på seg i perioder med bare pulmikort. Kanskje banet ditt beveger seg mindre i perioder med pusteproblemer, og at det er dette som skaper vektøkningen? Mitt barn har ADHD i tillegg og er derfor naturlig hyper og slank. Hva står det på pakningsvedlegget forresten, kanskje vektøkning er en bivirkning, sjelden eller normal. Lykke til videre!

• 5 måneder senere...
Skrevet

Mi datter går på Flutide, Ventoline og Airomir. Har ikke merket noe økning i vekten, heller tvert i mot. Men hun har endel små og middels anfall, er mye sliten og mister matlysten..

• 7 måneder senere...
Skrevet

Gutten vår går på ventoline, flutide og seritide er ganske småspist. Har ikke hatt noen vektøkning.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dattern min på 10 gikk opp i vekt av flutide,men med mye mosjon holder hun seg stabil..

• 3 uker senere...
Skrevet

MIn yngste 1,5 år bruker flutide og ventoline. Mye syk så han har iallefall ikke gått opp i vekt... Heller motsatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...