theafranord Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Nå venter jeg mitt tredje barn.....har to skjønne og morsomme gutter fra før. Så er det slik at alle forventer at jeg ønsker meg en jente denne gangen.....ja det er faktisk ganske irriterende at folk går rundt å ønsker for meg.... Når jeg sier at jeg ikke er så oppslukt i hva det blir men mer opptatt av at barnet er friskt bare gaper de til meg.... I nesten 5 år har vi prøvd å få nr 3....uten hell. I januar i år ga jeg bort alt av babyutstyr.....også bestemte vi oss for å godta at vi ikke kunne få flere barn (hadde fått beskjed fra gyn at vi hadde liten sjangs å få flere) og at livet skulle gå videre... Også i sommer så skjedde mirakelet...jeg ble gravid.....FOR EN GAVE. Så for meg er et barn uansett kjønn en kjærkommen gave... Tenk deg å ha tre gutter rundt seg.....herregud så morsomt (har ei venninne med 5 gutter....og det er utrolig morsomt å være sammen med dem....der skjer det alltid noe) men det blir jo morsomt med ei jente også.... Jeg skjønner ikke det der...hvorfor synes enkelte at det er bedre med jenter enn med gutter?? Er det for å kle jentene i rosa og ordne håret deres?? Ja ja det var bare noen tanker fra meg.....jeg vlir så provosert når enkelte kan sitte å si at de ikke ønsker seg gutter...bare jenter...da blør mitt morshjerte....
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg opplevde også at folk nærmest pressa meg til å ønske meg jente. Vi har en gutt på 5 fra før og da jeg ble gravid så sa alle at "får håpe det blir jente nå da". Jeg svarte at hvis jeg kunne valgt, hadde jeg valgt en gutt til. Og da prøvde de å overbevise meg om at det morsomste hadde vært å få ei jente. En av hver er liksom det ultimate det da. Jeg skjønner ikke det, folk må jo få ønske seg hva de vil, det må også vær lov å ha hovedfokus på at det faktisk kommer en baby samme hvilket kjønn det er. Jeg ble skikkelig provosert av alle meningene om kjønnet på babyen min jeg altså. Da det ble klart at det faktisk er ei jente i magen min så fikk jeg inntrykk av at da passet jeg bedre inn i den gjengs oppfatninga. Sykt. Jeg ble like glad for det som jeg ville blitt for en gutt. Jeg er bare lykkelig for at jeg faktisk skal få et barn til.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg venter min andre gutt, og det blir ikke flere barn etter denne på oss. Tror ikke jeg har møtt en eneste en som ikke har kommentert, jaja, da blir det vel tredjemann hos dere også da. Ja, for dere må jo ha ei jente også ? Når jeg da sier nei, det gjør ikke det altså, så begynner de med at åjoda, bare vent noen år du, det er jo noe helt spes med jentene da, man bare MÅ ha ei jente ! Jeg blir rett og slett lei meg jeg. Er liksom ikke bra nok å få to av samme kjønn. Enkelte har kommet med sånne bemerkninger at jeg har vært helt på gråten etterpå. Jaja, jeg er hvertfall veldig gla for at jeg i det heletatt kan få barn. I min omgangskrets er vi nemmelig i fåtall, vi som kan få det til uten hjelp !
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 venter min 3 gutt,og har faktisk ønsket meg det hver gang:)men andre klapper meg på skuldra akkurat som "jaja du får klarer deg uten jente du".syntes det er frekkt. vil foresten si at det var kjempehyggelig at dere får et barn til.det er så godt å høre at det går slik.har selv 2 stk i nær familie som strever med å få barn.ett par fikk tvillinger på siste forsøk det andre paret strever enda. selv har jeg hormonfeil g legen skjønte ikke hvordan vi fikk til gutt nr 1.gutt nr 2 ble tilmed hjelp av hormontabeletter og etter det fikk vi høre at sjangsen for å klare dette alene er mikroskopisk,men likevel ble jeg gravid etter 2 år av meg selv igjen;)
theafranord Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2007 Så flott....gratulerer til dere.... Og så flott med tre gutter da ;-)))) Klem
Solum Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 har opplevd det samme - man skal liksom ha en av hver, eller i alle fall en jente.... Jeg har to friske gutter som er verdens beste, aktive, glade og kjærlige. Da jeg gikk med nummer to ønsket jeg meg sterkt en gutt til, også fordi de to er tett i alder, og jeg tenkte det er fint for dem. I tillegg hadde jeg nesten litt angst for at jeg skulle få første jenten i familien, svigermor ønsket seg sånn en jente! (er en gutte-familie). nå har heldigvis den første jenten i familien kommet (svigerinnen min), og derfor er det det samme for meg om det blir jente eller gutt. men jeg får litt inntrykk at folk tenker at gutter er så ville og det blir så mye arbeid. Men jeg bryr meg ikke om det, om jeg får gutt nr 3 blir jeg like lykkelig, som om jeg skulle få en jente. så får de andre mene hva de vil. Har ikke tenkte å vite kjønn på ultralyd, så spenningen får vente til fødselen. :-)
milla84 Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Ja enig, virker som det er mest stas med jenter. Min samboer hadde to gutter fra før når jeg ble gravid, og nå har vi tre gutter. Stor stas. Kan gjerne få en gutt neste gang å. Blir like glad for begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå