Gå til innhold

Lamictal + bivirkninger

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med bivirkningene som Lamictal kan gi ? Barnet vårt blir innstillt på Lamictal nå. Plutselig vil han ikke ha mat og nekter også å drikke. Vi får heldigvis lirket i ham noe, men tviler på at det blir nok i lengden. Er dette forbigående eller vil det forverre seg med økende dose ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613660-lamictal-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalme er en av bivirkningene ved bruk av lamictal, og klart at dette kan være årsaken til at han ikke orker drikke og spise..

Hvor gammel er han? Generelt kan jeg bare si at det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ulike medikameneter, så vanskelig å svare på det siste spm ditt..

Men dersom du føler at han tar til seg lite mat og drikke, da hadde jeg snakket med den legen som forordnet medikamentet jeg..og spurt han om dette er et vanlig symptom hos små barn..

Lykke til;)

Dette kan være forbigående,ikke gi opp med en gang. Nå er ikke Lamictal kjent for å være den medisinen som gir så ofte bivirkning som manglende matlyst,men det er som skrevet før her veldig individuelt. Jeg har opplevd andre bivirkninger av medisiner til min sønn som ikke er skrevet som bivirkninger i felleskatalogen. Det som er viktig er at du som mamma følger godt med, over helst en lengre periode, og ser hva du mener er forandret etter at barnet startet på ny medisin.

Takk for svaret. Heldigvis var dette med matlysten forbigående som du sa.Nå spiser og drikker han langt bedre igjen. Jeg fant heller ikke noe om dårlig matlyst i forbindelse med Lamictal, men som du sier er dette individuelt.Vi har ikke tenkt å gi opp, virkningen kan først bedømmes om noen uker, først da kan vi si om dette er tingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...