ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jenta mi er 17 mnd, og ammes morgen og kveld. Jeg er veldig allergisk selv,og derfor har jeg holdt på en stund. Problemet er at hun våknet i 5-tiden nesten hver natt, og roper på mamma. Hun holder på mer eller mindre i et par timer. Kan sovne litt innimellom, men det er jo umulig for sambo og meg å sovne igjen. Hun vil tydeligvis ha pupp, noe jeg helst ikke gir før tidligst 6.30. Prøver som regel å bare gå inn til henne å si "det er natta nå", gi henne smokken. legge henne ned og gå ut, selvom hun fortsatt hylskriker. Noen ganger har jeg vært så trøtt at jeg har gitt etter litt før, tatt henne med inn i senga og ammet. Da har hun sovnet etterpå. Men jeg sovner ikke selv. Hun vil ikke ha vann, når jeg tilbyr henne det om natta. Er mektig lei av dette, desverre. Og lurer på om det kunne hjulpet om jeg slutta og amme?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Det kan jo hjelpe å slutte å amme. Jeg sluttet da lillemor var 10 mnd. Hun våknet også sånn mellom 04-06 og skulle ha pupp. Og som deg så fikk jeg ikke sove etterpå. Da blir man sliten etterhvert. Så jeg reiste bort ei langhelg. Pappan ordnet seg med mme på flaske i tilfelle hun skulle våkne. Den første to nettene våknet hun og fikk litt vann bare. Og de neste nettene sov hun helt rundt. Så det gikk veldig greit! Og etter at puppen ble borte har hun sovet godt fra 19 om kvelden til 0730 om morgenen. Hun gråt jo selvsagt litt de nettene hun våknet, men sovnet fort igjen når hun skjønte at det ikke ble noe.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 Takk for svar! Flere som har forbedret nattesøvnen ved ammeslutt?
Expat Skrevet 12. oktober 2007 #4 Skrevet 12. oktober 2007 Vel, min måtte slutte å amme da hun var 15mnd (pga mine medisiner), og hun gjorde det samme som din i denne alderen. Altså, det hadde ingenting med ammingen å gjøre. Tok en stund før hun kom i hakk og ville sove lenge nok...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. oktober 2007 Ok, da så... Kanskje det ikke har noen sammenheng likevel... I natt gikk jeg kun inn èn gang. Hun sovnet igjen etterhvert. Men det er sliiiitsomt... Takk for svar iallefall )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå