HeidiMamma Skrevet 11. oktober 2007 #1 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg er fortsatt så dårlig, kaster opp hele tida nå... Har hatt noen dager som har vært bedre, og hvor jeg har fått spist litt. Jeg har kvalmestillende tabletter, men jeg vet ikke om de rekker å bli tatt opp i kroppen før jeg kaster opp. For nå kommer ALT i retur igjen... Blir så fortvilet, har vært sånn i over 5 uker. Er sliten, og blir oppgitt. Dessuten hater jeg å kaste opp, så jeg griner stort sett hele tida... Synes litt synd på meg selv, og det gjør det vel ikke bedre... Huff, ble bare syt det her.. Men måtte bare få det ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613440-s%C3%A5-d%C3%A5rlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginga79 Skrevet 11. oktober 2007 #2 Del Skrevet 11. oktober 2007 Stakkars, stakkars deg... Å kaste opp er vel det verste som finnes:( Jeg har "bare" vært kvalm i 9 sammenhengende uker, men nå kjennes det som det har sluppet taket! Du får prøve å se framover, og håpe at kvalmen gir seg snart:) En trøst er jo at det kommer noe fantastisk godt ut av det:) Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613440-s%C3%A5-d%C3%A5rlig/#findComment-10614143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 11. oktober 2007 #3 Del Skrevet 11. oktober 2007 Jeg skjønner deg så inderlig godt! Selv har jeg kastet opp i nesten åtte uker og klarer ikke spise stort. Er kvalm hele dagen, selv om det svinger jo litt. Har gått ned noen kilo og er såååååå lei og ikke minst sliten av dette. Nå måtte jeg krype til korset og få meg en sykemelding, for all energi ble brukt opp på jobb (det lille som var..) og jeg ble stort sett liggende på sofaen ettermidager og kvelder og gråte over alt jeg ikke fikk gjort og synes synd på meg selv. Så akkurat nå er det vel ikke så rart at man ikke klarer å glede seg så fryktelig over det som skal skje, ihvertfall klarer jeg ikke annet enn å tenke på å komme gjennom dagen og få i meg næring. Skjønner godt at du trengte å få det ut! Og her ser det jammen ut til at jeg har gjort akkurat det samme, så du ble vel kanskje ikke så oppmuntret av dette innlegget.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613440-s%C3%A5-d%C3%A5rlig/#findComment-10615447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trebarnsmamma? Skrevet 11. oktober 2007 #4 Del Skrevet 11. oktober 2007 Hei Heidimamma! Uff, virker ikke phenerganen lenger? Når på døgnet tar du den? Kanskje du kunne forsøke afipran i stedet en liten stund? Vet ikke om kroppen kan "venne seg til" de forskjellige kvalmestillende, men i forrige svangerskap fikk jo jeg 4 forskjellige typer til sammen. Du må i hvert fall prøve å få i deg kvalmestillende før du rekker å kaste opp om morgenen. Ikke gå ut av sengen eller skru på lyset eller gjør noe som helst før du har fått i deg den. Få samboeren din til å hente tablett pluss litt vann, bare drikk akkurat så lite som skal til for å få i deg tabletten. Kanskje klarer du å beholde den da. Så prøver du en 20 minutters tid etter å få i deg litt tørr toastet brødskive med litt smør eller et tynt, tynt lag syltetøy. Ikke drikk juice før du har kommet litt utpå dag og klart å beholde noe mat, da det skaper syre i magen. Forsøk om det hjelper å sove med puter bygget opp under ryggen for å ikke våkne med så mye syre som presser på. Dette er mine beste tips, og om ikke det går må du kontakte legen din. Klarer du ikke å beholde noe mat i løpet av dagen eller noe drikke, så må du legges inn. Sist da jeg var innlagt masse i svangerskapet fikk jeg beskjed om å ta til meg en TESKJE vann om gangen, med et kvarters mellomrom eller så. Ikke mer. Spise annenhver time, men bare bitte bitte litt slik at man ikke trigger brekninger. Ikke gråt Heidimamma, det blir så tungt da. Skjønner at du gråter altså, men forsøk å holde motet oppe og si til deg selv at det er verdt det! Om du er på facebook oppfordrer jeg deg til å bli med i hyperemesis-siden der inne (den som er mest i bruk, det finnes to), det hjelper å "snakke" med andre i samme situasjon. Mange mange klemmer fra en som vet altfor godt hvor fælt et svangerskap kan være Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613440-s%C3%A5-d%C3%A5rlig/#findComment-10615588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeidiMamma Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 11. oktober 2007 Tusen takk, Peekaboo, gråter en skvett nå også... Jeg tar nå en halv tablett morgen og kveld. Må kanskje øke på litt igjen.. Jeg skal prøve tipsene dine, og hvis jeg ikke blir bedre til over helga så får jeg ta kontakt med legen igjen. Har nesten lyst til å be om å få være på sykehuset noen dager da, for å komme meg litt. Har jo vært sykmeldt lenger enn den tida jeg har jobbet på arbeidsplassen min, og håpet å starte på mandag igjen. Men jeg får se det an. Tror jeg skal prøve å komme meg på hytta i helga, har hørt at miljøskifte faktisk kan hjelpe litt også. Også er mamma der da, og det er alltid godt å ha mamma i nærheten når man er i dårlig form. God bedring til dere andre som er kvalme! Klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613440-s%C3%A5-d%C3%A5rlig/#findComment-10615943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå