Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Del Skrevet 11. oktober 2007 Vesla er straks 5,5 mnd, og her er det dårlig med nattesøvn fortsatt. Skjønner ikke hva det er. Ikke vil hun ha mer mat heller, på natta. Fullammes, spiser hver 3.time natt og dag. Hun våkner ofte, hver time-hver2.time. Gråter, vrir seg, gjerne snu seg på magen. Er ikke luft eller sult. Vil ikke ha smokken. Har fått 2 tenner, de er igjennom, og ser ikke ut som det er flere på tur for øyeblikket. Pga dette har hun tatt over senga vår helt, pappa stakkar ligger på gjestesenga. For jeg kan ikke lenger legge ho over i senga si etter måltid, da blir det INGEN søvn resten av natta.. Hun våkner av absolutt ALT, den minste lille bevegelse. Huff, ble mye syting, men begynner å bli litt slitsomt.. Noen andre, eller sover alle andre småttiser som engler om natta? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia_I Skrevet 11. oktober 2007 #2 Del Skrevet 11. oktober 2007 Ah ja, den natta... synes igrunnen det var lettere da hun var bitteliten! Da våkna hun en gang for mat, og sov resten. Da la vi henne riktignok seinere, rundt 23-24, men likevel... Nå legger vi henne rundt 20-21. Så sover hun tol 02-03, får mat, sover til 05, mat, og så våkner hun igjen i 7-tida. Kan vel ikke klage på det, men hadde vært veldig deilig å slippe den kl 5-matinga... Trodde de skulle blir flinkere og flinkere til å sove lenge, men neida... Jeg er litt lite prinsippfast også, for å slippe å våkne skikkeligs elv ammer jeg henne liggende. Da blir det ofte til at vi begge sovner, så får hun sove hos meg resten av natta. Blir ikke så god søvn av det, men blir i det minste noe søvn - har inntrykk av at hun våkner oftere i egen seng. Når hun våkner i vår seng ser hun hvor hun er og legger seg ned igjen. Hm... Ingen tips herfra altså men masse sympati :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10615186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Mari Skrevet 11. oktober 2007 #3 Del Skrevet 11. oktober 2007 Får klage litt jeg også da..... ;-) Her er ikke natta som den en gang var... For et par-tre uker siden kunne vesla sove fra 7 om kvelden til 6 om morgenen. (Har bare skjedd en gang det altså, men hvertfall fra halv 8 til 5-6 var helt vanlig). Nå våkner hun flere ganger på kvelden og natta. Noen ganger for mat, andre ganger roer hun seg med sutten. Ender ofte med at hun sover med meg, for da roer hun seg fortere og sover lengre... Helst nese mot nese med vesla på armen til mor... Er jo koselig nok det altså, men en sover jo ikke så godt sånn. Dessuten er det ikke noe jeg ønsker skal bli en vane... Enig med Mia_I, trudde også at de skulle sove lenger etterhvert, ikke kortere. Men men, hjelper seg forhåpentligvis om ikke så lenge... Stå på, jenter!! I miss those good old nights.... ;-) (Sorry klaginga, litt må man vel tåle som småbarnsmor, men godt å få det ut uansett... ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10619130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozgirl Skrevet 13. oktober 2007 #4 Del Skrevet 13. oktober 2007 Er vel en av de heldige jeg da. Har alltid sovet godt nurket mitt. Våknet annen hver time på sykehuset, men med en gang hun kom hjem så sov hun fem timer i strekk. Siden har det gått slag i slag. De første månedene la hun seg når jeg la meg, sovnet som regel en gang mellom tolv og to om natten sov til 6-7 om morgenen. Frokost så sov hun til 10-11. Begynte å legge henne tidligere og tidligere på kvelden og nå sover hun fra 19-20 til 06-07 om morgenen. Avbrutt til tider av at smokken faller ut så vi må inn å putte den inn igjen. Nå skal det og sies at jeg ikke ammer lenger og hun begynte å sove riktig godt når hun begynte med MME og når vi flyttet henne inn på eget soverom. Føler med dere som har babyer som våkner masse om natten. Det er kjempeslitsomt!! All min sympati!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10635121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma Mirabell Skrevet 14. oktober 2007 #5 Del Skrevet 14. oktober 2007 her har lillegull sovet dårlig siden han ble unnfanget inni magen aldri vært en natt med masse søvn.. når han var bitteliten skulle han ha mat heeeele tiden , ble derfor til at han lå i vår seng og våknet av alt og alle. er nå straks fem mnd og jeg vil ikke ha han i vår seng så vi har begynt tilvenning på eget rom... ojojojoj det er slitsomt.. han våkner hele tiden fordi han er vant til å få puppen når han våkner i vår seng men den får han ikke lenger... så da er det opp og inn på rommet hans å trøste heeeele natta da.. får mat en gang på natta, ofte i vår seng og da sovner vi begge der.. ( da er han nok fornøyd tenker jeg) så nei her er det ingen natte engel ute å går i alle fall.. men jeg står på å råder deg til å bare vare "streng" noen dager, ukes tid så blir det nok bra.. pleier å funke det!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10636225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stine*Mor Skrevet 21. oktober 2007 #6 Del Skrevet 21. oktober 2007 oj..stakkars dere. Jeg sympatiserer veldig. Lillegutt her våknet ca 3 ganger per natt når han kom hjem fra sykehuset, men innen han var 6 uker gammel sov han natten igjennom fra 22-08:30. Så for ca 1 mnd siden begynte han å våkne mye, men når vi begynte med en liten grøtporsjon om kvelden sov han natten gjennom igjen. Så han legger seg ca kl 20:00 og sover til 07:30 om morgenen. Da våkner han og jeg tar han opp i senga vår og ammer han. Da sovner han som regel igjen til sånn ca 09:00-09:30 så sant ikke storesøster på 4,5 år vekker han. Så jeg skjønner at jeg er heldig. Storesøster sov natten gjennom fra hun kom hjem fra sykehuset, 12 timer hver natt. Så vi har vært velsignet skjønner jeg. All min sympati går til dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10696242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joolimooli Skrevet 24. oktober 2007 #7 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vi er også heldige på det med soving. Snuppa vår kuttet ut det siste nattmåltidet da hun var 3 måneder, så nå har hun sovet hele natten gjennom hver natt i 2 måneder. Fra 21 til 9-10-tia. Deilig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10613376-hvordan-sover-deres-sm%C3%A5-p%C3%A5-natta-n%C3%A5-da-klageinnlegg-hehe/#findComment-10730590 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå